וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוזמה החדשה של חוטובלי: שרי חוץ זרים יבקרו בכותל המערבי

16.7.2015 / 7:45

סגנית שר החוץ החליטה להכניס את העיר העתיקה והכותל המערבי לרשימת האתרים הרשמיים שבהם מסיירים דיפלומטים בכירים המגיעים ארצה. ההנחיה צפויה לעורר התנגדות בינלאומית

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(ביקורו של שר החוץ היווני בישראל, בשבוע שעבר)

במשרד החוץ ייחשבו מסלול מחדש? סגנית השר ציפי חוטובלי הורתה לאחרונה להנהלת המשרד לשנות את מסלול הביקור המקובל של דיפלומטים בכירים ממדינות העולם המבקרים בירושלים, ולהוסיף למסלול סיור מודרך בעיר העתיקה ובכותל המערבי. ההנחיה עשויה לעורר ביקורת מצד מדינות רבות בעולם, המסרבות להכיר בסיפוח הישראלי של אזורים בירושלים הנמצאים מעבר לקו הירוק, ובכלל זאת העיר העתיקה.

עוד בנושא פוליטיקה וממשל:
אובמה לנתניהו: "טעות היסטורית? לא שמעתי מה האלטרנטיבה שלך"
פילוג בוועדת חוץ וביטחון על הסכם הגרעין: "קמפיין של נתניהו"
ברוב מוחץ: נדחתה הצעת החוק לעונש מוות על מחבלים

ברכת כהנים בכותל, אפריל 2015. טלי מאייר
הכותל המערבי/טלי מאייר

החלטתה של חוטובלי התקבלה לאחר כמה ביקורים דיפלומטיים רמי דרג שהתקיימו בישראל מאז כניסתה לתפקיד, ושבמהלכם היא נחשפה לכך שהאתר הקבוע היחיד עבור מבקרים רמי דרג בישראל, הינו מוזיאון "יד ושם". לאחר שהעלתה את הסוגיה לדיון עם מנכ"ל משרד החוץ החדש, ד"ר דורי גולד, הגיעו השניים למסקנה שיש לשנות את המצב הזה, שכן "יד ושם" הינו אתר חשוב ומרכזי, אבל הוא מבטא רק חלק אחד מהסיפור הישראלי, ויש צורך להציג לשרי חוץ, סגני שרים ובכירים אחרים המבקרים בירושלים, גם צדדים נוספים של ההיסטוריה הישראלית והיהודית.

יש לציין כי גם כיום, יש דיפלומטים בכירים המגיעים לישראל ובוחרים לבקר בעיר העתיקה, אולם בשל הרגישות הפוליטית בנושא, הם לרוב עושים זאת ללא ליווי של גורמים רשמיים בישראל. הביקורים הללו מתמקדים לרוב באתרים הקדושים לנצרות בעיר העתיקה, ומלבד נוכחות משטרתית לצורכי אבטחה, אין בהם נוכחות ישראלית רשמית. ההוראה של חוטובלי וגולד צפויה לשנות את המצב הזה, אולם לדברי גורמים במשרד החוץ, לא ברור עד כמה המבקרים הנכבדים מרחבי העולם יהיו מוכנים לשתף איתה פעולה.

אף מדינה בעולם, כולל בעלות בריתה הקרובות ביותר של ישראל, אינה מכירה באופן רשמי בריבונות הישראלית מעבר לקו הירוק בירושלים. כמו כן, כיום לא ממוקמת אף שגרירות של מדינה זרה כלשהי בתחומי ירושלים. יש לציין כי בשנה שעברה הודיעה ממשלת אוסטרליה כי בניגוד לרוב העולם, היא אינה מגדירה עוד את מזרח ירושלים והעיר העתיקה "שטח כבוש", אלא "שטח במחלוקת". אולם, בעקבות איומי חרם כלכלי מצד העולם הערבי, אוסטרליה חזרה בה בהמשך ממדיניות זו והשיבה על כנה את המדיניות הקודמת, זו שחוטובלי וגולד מתכוונים כעת להיאבק בה, בין השאר באמצעות ההנחיה החדשה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully