וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילוג בוועדת חוץ וביטחון על הסכם הגרעין: "קמפיין של נתניהו"

15.7.2015 / 22:40

30 מ-33 חברי הוועדה חתמו על גילוי דעת שקובע שלהסכם "משמעויות שליליות רבות לביטחון ישראל". חברות הכנסת יחימוביץ', רוזין וגלאון סירבו ושמותיהן דלפו. רוזין: "בהודעה אין סייגים כלל"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

גילוי דעת שפרסמה היום (רביעי) ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנוגע להסכם איראן והמעצמות יצר פילוג בתוף הוועדה. זאת, לאחר שרק 30 מתוך 33 חברי הוועדה הסכימו לחתום על גילוי דעת שקובע כי להסכם, שנחתם אתמול בווינה "משמעויות שליליות רבות משקל על ביטחון ישראל".

עוד נכתב בגילוי הדעת כי "ההסכם מכשיר את תוכנית הגרעין הבלתי-חוקית שקידמה איראן, תוך הפרת החלטות חוזרות ונשנות של מועצת הביטחון של האו"ם ושל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הסרת הסנקציות מעל כלכלת איראן צפויה להזרים לקופתה מאות מיליארדי דולרים, שחלקם עלול להיות מופנה לחיזוק מערכי הטרור הגלובלי של איראן ולהתעצמות חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי".

לסיום, נכתב בהודעה, "הועדה קוראת לממשלה ולכנסת להמשיך לעקוב מקרוב אחר מימוש דקדקני ונוקשה של הסעיפים המטילים מגבלות על תוכנית הגרעין של איראן, על-מנת לוודא שאיראן לא מוסיפה להתל בקהילה הבינלאומית כבעבר, וזאת תוך טיפוח הברית ההיסטורית בין ארצות הברית לבין ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ועדת חוץ וביטחון, 29 ביוני 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת ועדת חוץ וביטחון בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אלא שלא כל חברי הועדה הסכימו לעמוד מאחורי הנוסח שאותו הוביל יו"ר הוועדה צחי הנגבי (הליכוד). חברות הכנסת זהבה גלאון ומיכל רוזין ממרצ, ושלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני, סירבו לחתום על המסמך, ובכך, באופן חריג, צוינה בהודעת הוועדה כי היא נחתמה תוך הסכמה של "30 מתוך חברי הוועדה".

ח"כ רוזין אמרה לוואלה!NEWS: "מטרת הישיבה היום הייתה להוציא עמדה של כל הוועדה שמציגה אחדות נגד ההסכם. אני, וגם גלאון ויחימוביץ' מעוניינות לקבל מידע של ממש וכזה לא קיבלנו היום. אמרתי להנגבי שהוא אפילו לא הכניס הסתייגות על כך שבחתימה על ההסכם יש כדי לדחות את ייצור הנשק בעשור, אבל עם זאת אנחנו רואים בכך בעיה לגבי העתיד. בהודעה אין סייג והיא נוסחה בסגנון 'ההסכם רע, שואה גרעינית והכל איום'".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שלי יחימוביץ' בכנס המזון 15.6.2015. ניב אהרונסון
"התנהלות נתניהו גרמה לכך שנבעטנו החוצה מהמו"מ". יחימוביץ'/ניב אהרונסון

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מסרה לוואלה!NEWS: "זו טעות לרתום את ועדת החוץ והבטחון לטובת קמפיין של ראש הממשלה נתניהו נגד הממשל האמריקני. התנהלות זו של נתניהו גרמה לכך שנבעטנו החוצה מהמשא ומתן ואיבדנו רלוונטיות. לטובת ביטחון המדינה ורכישת השפעה מחודשת על ההסכם, חייבים לעבור למסלול הידברות שקט עם הממשל".

ח"כ יחימוביץ' עוד הדגישה כי "אין זה מתפקידה של ועדת חוץ וביטחון לצקת מים על ידיו של ראש הממשלה. עליי לציין שלא היתה לי כל כוונה למתוח ביקורת על הועדה מחוץ לכתליה, אבל ההדלפה המכוונת של שמות מי שלא חתמו אינה ראויה ואינה הולמת את עקרון החסיון החל על דיוני הועדה, וחבל שכך התנהלו הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully