וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בן 13 סחט כספים מעשרות נערים באמצעות "חיילים"

14.7.2015 / 15:37

כמו ראש ארגון פשע ממולח, נהג הנער החשוד לשלוח גובי חובות לבני 16-12 שהפסידו כספים בהימורים. "כל כך פחדתי, היו עושים לי חיפוש בגוף". החשוד נשלח למעצר בית עד סוף החופש הגדול

אלימות נוער - אילוסטרציה. ShutterStock
"פחדתי מהם, היו עושים עליי חיפוש"/ShutterStock

המשטרה חשפה לאחרונה פרשת סחיטה של עשרות נערים בני 16-12 בצפון תל אביב. על פי החשד, הנערים נסחטו באלימות על ידי בן גילם לאחר שהפסידו את כספם בהימורים.
כאשר החוב היה תופח, נהג הנער, שזה עתה חגג בר מצווה, לשלוח אליהם "חיילים" שגבו מהקורבנות את הכסף בשיטות שונות של הפחדה וכך סחטו מהם אלפי שקלים.

"כל כך פחדתי מהם, שבכל פעם שהייתי מקבל דמי כיס הייתי מחביא אותם בגרב", אמר אחד הנערים. "הם היו עוצרים אותי ועושים לי חיפוש בכל הגוף". בית המשפט לנוער בתל אביב קבע כי החשוד יישאר במעצר בית עד סוף החופש הגדול.

לפני כמה שבועות הובא אחד המקרים לידיעתם של חוקרי מחלק הנוער בתחנת תל אביב צפון. מפקד התחנה, סגן ניצב ניסים דאודי, הורה לקצין הנוער, פקד גוני סער, לפתוח בחקירה סמויה ולאתר את האדם שפוגע בשגרת חייהם של הנערים. במהלך החקירה נחשפו החוקרים לאווירת הפחד ששררה בשכונה בחודשים אחרונים.

עוד בוואלה!NEWS:
אובמה: "העולם הפך בטוח יותר"; רוחאני: "פרק חדש נפתח"
המטען בפגוש ו"הנעדר בחו"ל": כשאברג'יל ניסה לחסל את "הזאב"
היסטוריה: חללית של נאס"א חלפה קרוב מאוד לפלוטו

בני נוער בגן מאיר. יותם רונן
"לקח את החוק לידיים"/יותם רונן

לפי השיטה, הנערים שאיחרו בתשלום נאלצו לשלם לגובים ריבית של 20 שקלים ליום. שיטת הגבייה הייתה זהה ונעשה בה שימוש באלימות, איומים, הפחדה ותרגיל "כיפה אדומה": הגובה היה מוכר את החוב לנערים אחרים אם לא הצליח לגבות אותו בעצמו.

במהלך החקירה נודע לפקד סער כי קבוצה נוספת של נערים סבלה מנחת זרועו של אותו חשוד. לפי החשד, הוא היה פוגש את הנערים בשכונה ומבצע חיפוש על גופם, ובמקרה שהיה מוצא כסף היה לוקח לעצמו אחוזים מהסכום. עוד נטען כי בכמה מקרים הוא אף הכה אותם ללא סיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מדובר באירוע חמור של קטין שלקח את החוק לידיים ולא בחל באמצעים להשיג את מבוקשו", אמר סנ"צ דאודי. "אנו בפתחו של החופש הגדול, הילדים מסתובבים ברחובות עד לשעות הקטנות של הלילה והם נחשפים לאירועים שונים". סנ"צ דאודי הדגיש את החשיבות של ההורים בעניין. "אני פונה להורים, יש לכם תפקיד חשוב, שוחחו עם ילדיכם, תבדקו מי חבריהם ומה מעשיהם. אלינו ניתן לפנות בכל עת לבקשת עזרה", אמר.


"במהלך החקירה נחשפנו למעשי אלימות והתעללות קשים וחמורים", אמר מפקד המרחב, תת-ניצב יהודה דהן. "עשרות קטינים חיו תקופה ארוכה תחת תחושת פחד וחוסר אונים עד כדי כך שהם חששו לשתף את קרוביהם מחשש שיבולע להם, ואנו כמשטרה לא נאפשר זאת. אנו נגלה אפס סובלנות בנושא ונמצא את הדין עם כל מי שייבחר להפר את החוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully