וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום נגיע לפלוטו: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום חללית נאס"א תגיע הכי קרוב לפלוטו, בצרפת יחגגו את יום הבסטיליה, מכבי תל אביב תשחק נגד אלופת מלטה, נציין ארבע שנים למחאת האוהלים ו-15 שנים ליציאת הסרט הראשון בסדרת אקס-מן

פלוטו

פלוטו והירח שלו כארון כפי שצולמו מהחללית "ניו הורייזונס" ב-11 ביולי 2015. :  NASA/JHUAPL/SWRI,
הצילום האחרון של ניו הורייזונס/: NASA/JHUAPL/SWRI

אתם צריכים לדעת שהיום אחר הצהריים תחלוף חללית של נאס"א על פני פלוטו וסוף כל סוף תיתן לנו הצצה לעולם המסתורי והמרוחק. גשושית של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, "ניו הורייזונס" ("אופקים חדשים"), צפויה לחלוף על פני פלוטו בשעה 14:49:57 (שעון ישראל), אז היא תהיה בנקודה הקרובה ביותר לפלוטו, כ-12 אלף קילומטרים ממנו. זה אולי נשמע הרבה, אם לא לוקחים בחשבון את ממדיו ההיסטוריים של המסע של "ניו הורייזונס": הגשושית יצאה לדרך ב-19 בינואר 2006, כלומר לפני כתשע שנים וחצי, וגמאה מרחק של כמעט חמישה מיליארד קילומטרים.

יום הבסטיליה

מגדל אייפל באור זיקוקים לרגל יום הבסטיליה. רויטרס
חגיגות יום הבסטיליה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגים הצרפתים בצרפת וברחבי העולם את יום הבסטיליה. זהו החג הלאומי החשוב ביותר של צרפת, שמנציח את המרד שסימל את תחילת המהפכה הצרפתית, במהלכה נפלה הבסטיליה והפכה לסמל המהפכה. בזמן שחרור בית הכלא הבסטיליה ב-14 ביולי 1789 היו כלואים בו רק שבעה אסירים, אך המבנה נחשב לסמל השלטון ולכן כיבושו בידי המהפכנים היה אות הפתיחה למרד נגד המלך. המרד נגד המלך בפריז התפתח למרידות במעמד האריסטוקרטי בכל רחבי צרפת עד שהוחלף משטר זכויות היתר המעמדי בגופים נבחרים וחוברו הצהרת זכויות האדם והאזרח ובהמשך, ב-1791, חוקה לצרפת. היום מצויין בתהלוכות, מצעדים צבאיים ומופע זיקוקים בשדרות שאנז אליזה בפריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מכבי במוקדמות ליגת האלופות

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
צילום: יוסי ציפקיס/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שהיום מכבי תל אביב תפתח את עונת 2015/16 עם משחקה הרשמי הראשון, בו תתארח אצל היברניאנס, אלופת מלטה, בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. האלופה הישראלית, שצירפה בינתיים רק את הבלם טל בן חיים ועדיין מחפשת שחקני רכש נוספים, תיאלץ להסתדר ככל הנראה ללא ערן זהבי הפצוע, שבכל מקרה לא יפתח. אבל עם זאת הקבוצה של סלבישה יוקאנוביץ' לא צפויה להתקשות מול המלטזים החלשים, והיא אמורה להבטיח מעשית את עלייתה לשלב הבא כבר היום, עוד לפני משחק הגומלין שייערך בבלומפילד ביום שלישי הבא.

תחילתה של מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד

גשם תל אביב. דרור עינב
צילום: דרור עינב/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום לפני ארבע שנים החלה מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד. מחאת האוהלים/ מחאת האוהלים התקיימה בקיץ 2011 והחלה בארגונה של דפני ליף שהתקשתה לשכור דירה בתל אביב וביקשה מהציבור להצטרף אלי באוהלים בדרות רוטשילד. המחאה התרחבה וקמו ערי אוהלים בכל רחבי הארץ בעלות מאות אוהלים. בשיאה של המחאה נערכה הפגנת ענק בה השתתפו 400 אלף איש בתל אביב ועוד כ-100 אלף איש במקומות נוספים. בעקבות המחאה הממשלה הודיעה על צעדים שתנקוט לפתרון מצוקת הדיור וכן הוקמה ועדת טרכטנברג במטרה לבחון ולהציע פתרונות לדרישות הכלכליות והחברתיות של המפגינים ובעיקר למצוקת יוקר המחיה במדינת ישראל ולפערים החברתיים.

15 שנים לאקס-מן

קווין בייקון עם צוות אקס-מן: ההתחלה. Stephen Lovekin, GettyImages
צוות השחקנים/GettyImages, Stephen Lovekin

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 15 שנים, בשנת 2000, יצא לאקרנים הסרט הראשון של סדרת הסרטים אקס-מן. עד היום יצאו לאקרנים שבעה סרטים בסדרה והחלו לעבוד על עוד חמישה סרטים אשר כולם מבוססים על דמויות האקס-מן מבית מארוול קומיקס. השחקנים שמככבים בסרטי אקס-מן הם בין השאר פטריק סטיוארט, איאן מק'קלן, יו ג'קמן, האלי ברי, ג'יימס מרסדן, פמקה ינסן, שון אשמור, אנה פקווין, רבקה רומיין ועוד. הסרט הראשון בסדרה נעשה בתקציב של 75 מיליון דולר והכניס מעל ל-296 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully