וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטאון ש"ס פרסם מודעה לחרדיות, דרעי התנער: "אין לנו שליטה"

13.7.2015 / 15:23

"יום ליום" פרסם מודעה של מפלגת הנשים החרדיות "ובזכותן", דבר שהפתיע את ראשי ש"ס. בעקבות המקרה הציע היו"ר להקים עיתון חדש. לטענת גורמים בש"ס, הביטאון ניסה לפייס את מפלגת הנשים, המנהלת נגדו תביעה

אריה דרעי. טלי מאייר
"מחזק את התפיסה שעל תנועת ש"ס להקים מערכת עיתון חדשה". דרעי/טלי מאייר

דרעי נגד הביטאון המפלגתי "יום ליום": אחרי שבסוף השבוע פורסמה לראשונה בעיתון מודעה של מפלגת הנשים החרדיות "ובזכותן", פרסמה היום (שני) לשכתו של יו"ר ש"ס הודעה ובה היא מתנערת מהפרסום. "אין לנו שליטה על מה שקורה בעיתון 'יום ליום', וזה מחזק את התפיסה שעל תנועת ש"ס להקים מערכת עיתון חדשה ואיכותית", נכתב.

המודעה שפורסמה בעיתון אשר יצא לאור ביום חמישי קראה לנשים חרדיות להצטרף למפלגה שבראשות רות קוליאן: "לאחר 67 שנים שבהן לא התרחשה בכנסת ישראל פעילות למען טובתה ורווחתה של האישה החרדית, אנו קוראות לך, הצטרפי לאחיותייך העמלות כמותך, על מנת להקים עולה של תורה בארץ ישראל", נכתב. "נשות 'ובזכותן' מזמינות אותך לעצב, איתנו, סדר יום פוליטי-נשי-חרדי חדש".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
יעלון: "לא תהיה עסקה עם חמאס להשבת האזרחים"
הוארך מעצר החשודים בתקיפת האב בבריכה בירושלים
נחשף המברק המפורסם שהוביל להתאבדותו של היטלר

בש"ס הופתעו מהמודעה שפורסמה, משום שהתכנים בעיתון עוברים בדרך כלל את אישורם של גורמים במפלגה. גורמים המעורים בפרטים הוסיפו כי המודעה פורסמה באישור מנהלי העיתון בלבד, אך ללא אישור מנהלי ועורכי התוכן, זאת, לטענתם "מתוך אינטרס להגיע להבנה עם יו"ר מפלגת הנשים החרדיות בתביעה כספית על סך עשרות אלפי שקלים שהיא מנהלת נגד העיתון, ולא מתוך אינטרס טהור לקדם נשים חרדיות בפוליטיקה". הגורמים הוסיפו כי קוליאן אף הבהירה שאם לא יפרסמו את מודעתה - היא תוסיף זאת לתביעה הקיימת נגד העיתון.

"האיום להחליף עיתון לא מתאים לדמוקרטיה"

"האם צריך להזכיר לשר דרעי שהוא חבר בממשלה במדינה דמוקרטית?"

מנכ"ל העיתון רונן פרץ מסר בתגובה כי למפלגת ש"ס יש שליטה על מה שקורה בעיתון. "המודעה פורסמה לאחר שלא נפסלה על ידי הוועדה הרוחנית והייתה מחשבה של גורמים מסוימים כי אין בה אף בעיה", מסר. "אנחנו בוחנים את הדברים כדי לתקן אותם בהקדם". פרץ הגיב גם לטענה כי המודעה פורסמה באישורו כדי שיו"ר מפלגת הנשים "ובזכותן" תמשוך את התביעה הכספית שהיא מנהלת נגד העיתון: "ברור שאם מכניסים מודעה, זה יכול לקדם את העניינים. עם זאת, אם היו פוסלים את המודעה – היא לא הייתה נכנסת בכל מקרה".

רות קוליאן כינתה את תגובתו של דרעי "אמירה חמורה מאוד" וטענה: "האיום להחליף עיתון בשל דברים שפרסם, דבר שעלול להביא לסגירתו, אינו מתאים למדינה דמוקרטית נאורה אלא למשטרים חשוכים. ראוי היה שהשר ולשכתו יילחמו אף הם למען שוויון זכויות של נשים במגזר החרדי. האם צריך להזכיר לשר דרעי שהוא חבר בממשלה במדינה דמוקרטית, ושהוא נשבע לקיים את חוקיה? עצוב שבמאה ה-21 ישנן עדיין נשים במדינת ישראל שצריכות להיאבק כדי שלא יתייחסו אליהן כאל סוג ב'. תנועת 'ובזכותן' תמשיך במאבק זה ללא פשרות ובכל הכלים העומדים לרשותה, כולל הכלים המשפטיים, וישנה תביעה תלויה ועומדת בנושא זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully