וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאבדותו של ברכה: במשטרה מעריכים כי מכשירו הנייד לא יאותר

12.7.2015 / 18:15

בחקירת מותו של תת-ניצב אפרים ברכה, ששלח יד בנפשו בשבוע שעבר, נעשו ניסיונות חשאיים למצוא את הטלפון הנייד של החוקר הבכיר. עם זאת, במשטרה גוברת ההערכה כי זה לא יסתייע – דבר המגביר את התעלומה סביב נסיבות מותו

עריכה: ניר חן

(רק לאחר מותו: מח"ש מנקים את ברכה מהחשדות שנבדקו לגביו)

במשטרה גוברת היום (ראשון) ההערכה כי מכשיר הטלפון הסלולרי של תת-ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שהתאבד בשבוע שעבר, לא יאותר. היעלמותו של הנייד מוסיפה לתעלומת מותו של הקצין והסיבות שבגינן החליט לשלוח יד בנפשו. זאת, מאחר שייתכן כי במכשיר מצוי חומר שיכול לשפוך אור על המקרה הטרגי.

במשטרה חוקרים את נסיבות מותו של ברכה. בשל העובדה כי מדובר בקצין משטרה בכיר, החוקר מספר 1 במשטרה, הוחלט כי החקירה לא תתנהל במשטרת מודיעין, בהתאם לאזור הגאוגרפי, אלא ביחידה המחוזית, ועל כן היא מנוהלת במפלג ההונאה של מחוז המרכז.

לקריאה נוספת:
בתו של ברכה ספדה לו: "מצטערת שלא שמרתי עליך, אבא"
מפקדו לשעבר של ברכה: "בפרקליטות הלכו איתו, אך לאט מדי"
מח"ש על התאבדות ברכה: "מעולם לא הייתה תשתית לחקירה נגדו"

פולו התאבדות אפרים ברכה - מדוע מח"ש ומשרד המשפטים ניקו את שמו של ברכה רק לאחר מותו?. מערכת וואלה!
לפי המשטרה, מכשירו הסלולרי לא צפוי להימצא גם בעתיד. אפרים ברכה/מערכת וואלה!

בבוקר ההתאבדות עוררה התנהגותו של ברכה את חשדם של בני המשפחה, והם יצרו קשר עם חברו, תת-ניצב אבי נוימן, ראש מחלקת ההדרכה במשטרה ואיש סודו של ברכה מאז שירתו השניים כקצינים ביחידה המרכזית של תל אביב. האחרון התקשר לתחנת משטרת מודיעין וביקש לפתוח בחיפושים אחרי חברו. בין היתר עדכן כי ברכה לא עונה לטלפון ולא משיב להודעות סמס שהוא שולח לו.

בשלב זה מיהרו במשטרה לבדוק היכן ממוקם כלי הרכב המשטרתי של ברכה באמצעות מערכת האיתור הלווייני המותקנת בו. "בכל רכב משטרתי יש כרטיס עבודה חכם המחובר למערכת ניווט לווייני. המערכת מתעדת בספר רכב ממוחשב את כל תנועת כלי הרכב", סיפר גורם במחוז מרכז.

קברו של אפרים ברכה, 6 יולי 2015. ראובן קסטרו
קברו של ברכה לאחר הלווייתו בשבוע שעבר במודיעין/ראובן קסטרו

באמצעות אותה מערכת שחזרו החוקרים את כל התנועות האחרונות של ברכה, בניסיון להבין אם והיכן הוא השליך את הטלפון הנייד. מהמשטרה נמסר כי החיפושים, שנשמרו בסודיות כדי לא לפגוע במשפחה, לא הביאו לאיתור המכשיר.

צוות החקירה אמור להציג מחר לממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, את תוצאות החקירה הראשונית. בהמשך הן יוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן. לאחר מכן תיבחן האפשרות להרחיב את החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully