וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר מאיים מחמאס? חשוד בסיוע לישראל נתלה על עץ מול הגבול בעזה

10.7.2015 / 0:03

גופת הגבר נתלתה מאות מטרים מהגדר באזור כיסופים. אחרי שהתברר כי זו אינה התאבדות, עלתה אפשרות שחמאס הוציא להורג את האיש, שלכאורה שיתף פעולה עם ישראל. צעד אכזרי זה יכול להעיד על המצוקה שבה מצוי הארגון

צילום: רויטרס, עריכה מתן חדד

הטרור הפנימי ברצועה: גורמי איסוף המודיעין באוגדת עזה זיהו אתמול (חמישי) גופת גבר תלויה על עץ בשטח הפלסטיני, מרחק של מאות מטרים מגדר המערכת מול גזרת כיסופים. בתחילה ההערכה הייתה שמדובר באדם שהתאבד, אך לאחר שחלפו שעות, ואחרי שעוברים ושבים התבוננו ולא הורידו את הגופה מהעץ, השתנתה התמונה. גורמים בצבא אמרו שייתכן ומדובר בהוצאה פומבית להורג של אדם שנחשד שם כסייעו של המודיעין הישראלי. מטרת חמאס, כפי הנראה, הייתה להעביר מסר לצד הישראלי ולכן הוא נתלה בקו הבתים הראשון הפונה לכיוון הגדר.

אנשי ביטחון של חמאס בטקס באקדמיה למשטרה בעזה, מאי 2015. AP
אנשי חמאס בעזה/AP

צעד קיצוני זה יכול להעיד על המצוקה שבה מצוי חמאס. בעקבות מבצע "צוק איתן" נוכחו אנשי ארגון הטרור לדעת כמה עמוקה החדירה של גורמי הביטחון והמודיעין הישראליים לפעילותם ברצועה. אלה הצליחו להתחקות אחרי פעילי הארגון והתשתיות לאורך רצועת עזה. אחרי אירועי הקיץ שעבר, ביצע חמאס תחקירים בשורותיו, שנועדו להפיק לקחים, ובנוסף הודחו מפקדים שנכשלו.

במקביל, בוצעו חקירות אגרסיביות כדי לאתר סייענים של קהילת המודיעין הישראלית. בחלק מהמקרים נעצרו חשודים שהוצאו להורג ללא משפט. חלק נורו למוות וחלק נתלו על מנופים במרכזים הומי אדם, בדומה לשיטות של משמרות המהפכה באיראן. גורמים במערכת הביטחון התייחסו לקיצוניות של החמאס ואמרו כי ברוב המקרים הוא התעלל באנשים חפים מפשע שחלקם כאמור הוצאו להורג.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
שחזור ההסתננות לעזה: רק 4 חודשים אחרי שמנגיסטו עבר את הגבול
אין עדיין הסכם עם איראן; קרי: "לא יאיצו בנו, אך לא נחכה לעד"
"שמחה מהולה בעצב": חתונה ראשונה באולם "עדיה" מאז האסון

(עדכון ראשון: 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully