וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת וואלה!NEWS: אבו מאזן זימן את השגריר בצ'ילה לשיחה

9.7.2015 / 19:36

יו"ר הרשות הפלסטינית זימן לבירור את השגריר עמאד ג'דע בעקבות הנאום שנשא לפני כחודשיים ובו טען שאין עם יהודי וכי מטרתם של היהודים היא "להשתלט על העולם". תיעוד הנאום פורסם לראשונה בוואלה!NEWS

עריכה: שניר דבוש

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן זימן היום (חמישי) לשיחה את השגריר הפלסטיני בצ'ילה עמאד ג'דע, בעקבות נאום שנשא לפני כחודשיים ובו טען שאין עם יהודי וכי מטרתם של היהודים והתנועה הציונית היא "להשתלט על העולם", כפי שדווח לראשונה בוואלה!NEWS. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" דיווחה כי ג'דע זומן לשוחח עם אבו מאזן ברמאללה.

ארגון "שלום עכשיו" בארצות הברית גינה אתמול בתקיפות את דברי השגריר, ובהודעה שפרסם נכתב כי הוא מצפה מאבו מאזן להתנער מדבריו של הדיפלומט ולפטר אותו. "ההצהרות המתועבות הללו, עלילות אנטישמיות מהסוג הגס ביותר, הן שערורייה", אמרה ראשת הארגון, דברה דיליי. "דברי שנאה אלו נותנים לגיטימציה לשקרים אנטישמים ומפיצים כעס ושנאה בקרב הציבור הישראלי, המטיל ספק רב בכדאיות לשלום עם הפלסטינים ובאמינות ההנהגה הפלסטינית כשותפה לשלום".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
נתניהו הבטיח "להשיב את אברהם", אך עדיין לא נפגש עם המשפחה
"מה הוא שווה לחמאס?": משפחת הצעיר הבדואי מבקשת להשיבו
קטטות וגניבות: כך מעסיקים בני הנוער את השוטרים בקיץ

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבלגרד, סרביה, 10 ביוני 2015. AP
זימן את ג'דע לרמאללה. אבו מאזן/AP

היא הוסיפה כי "הצהרות אלו נאמרו לפני כמעט חודשיים ורק עתה נחשפו, אבל אין בכך להוריד מגודל השערורייה. הן עושות עוול לתהליך השלום, לעם הפלסטיני ולמאבקו לעצמאות ולחופש. יש לגנות לאלתר ובאופן פומבי את דבריו של השגריר ג'דע. אבו מאזן צריך לפטר אותו מתפקידו".

במהלך "ועידה למען השלום בפלסטין" שנערכה לפני כחודשיים בסנטיגאו, בירת צ'ילה, אמר ג'דע בנאומו כי "קבוצה של אינטלקטואלים ויועצים פיננסיים, רובם אירופים לא יהודים, החליטו ליצור את התנועה הציונית בתואנה אחת: יצירת בית לאומי לעם היהודי. אולם האמת היא שמטרתם היא הגנה על תכניתם לשלוט על העולם כולו".

בין היתר ציטט גם מתוך "הפרוטוקולים של זקני ציון". לדבריו, "בספר הזה הם פירטו את התכניות להפעיל מניפולציות על כל המנגנוניים הפיננסיים, הכלכליים והתעשייתיים בעולם כולו". עם זאת, הבהיר השגריר: "בנוגע לשנאה נגד העם היהודי, אנחנו כפלסטינים לא שונאים. מעבר לכך, אנחנו לא מכירים בקיום של העם היהודי, אין עם יהודי. אין זה הניתוח האישי שלי. דת אינה יכולה להיות עם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully