וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הבטיח "להשיב את אברהם", אך עדיין לא נפגש עם המשפחה

ראש הממשלה הודיע כי "לא יחסוך מאמצים" להשיב את אברהם מנגיסטו ואת הישראלי הנוסף שמוחזקים בעזה, אך בני המשפחה של הצעיר מאשקלון מאוכזבים. "הוא לא מצא זמן לדבר איתנו". חמאס: מידע על גורלם תמורת שחרור עצורי עסקת שליט

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (חמישי) להימצאות שני הישראלים ברצועת עזה, ואמר כי המדינה פועלת להשיבם ארצה. "מיניתי נציג מטעמי לתאם את כלל הפעילות בנושא ואת הקשר עם המשפחות", לשון ההודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה. כמו כן, גם בחמאס התייחסו לסוגייה וטענו כי לא יימסר מידע על גורלם עד אשר לא ישוחררו מחדש עצורי עסקת שליט.

"אתמול שוחחתי עם הוריו ועם אחיו של אברהם מנגיסטו. אמרתי להם שמרגע היוודע המקרה איננו חוסכים מאמצים להשיבו לישראל. קבענו להיפגש בקרוב. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית שמבטאת את דאגתה למצב ההומניטרי בעזה, לצאת בקריאה ברורה לשחרור האזרחים ולדאוג להשבתם של האזרחים".

אלא שלבני המשפחה של מנגיסטו יש ביקורת על התנהלות הרשויות בכלל ושל נתניהו בפרט בכל הנוגע להיעדרותו של יקירם, שעבר את הגדר לעזה לפני עשרה חודשים. אלה אינם מסתירים את רגשותיהם הקשים כלפי ראש הממשלה, שלא נפגש או יצר קשר עמם ישיר, מאז שנפל מנגיסטו בשבי.

יאלו מנגיסטו בן ה-32, הבכור מתוך תשעה אחים במשפחה, סיפר: "נפגשנו עם שר הביטחון, הוא אמר לנו את אותם הדברים: 'אין לנו כרגע מידע, אנחנו פועלים בכל הערוצים, המדיניים והבינלאומיים, אנחנו מפעילים את כל הקשרים, תנו לנו את הזמן לפעול. הוא אזרח ישראלי לכל דבר'. אבל עד עצם היום הזה ראש הממשלה לא נפגש איתנו".

עוד בנושא
ליברמן על הישראלי בשבי חמאס: "הופתעתי לשמוע היום על הפרשה"
משפחתו של השבוי בעזה: "מבקשים מהמדינה לעשות הכול לשחררו"
אחיו של אברהם השבוי בעזה: "אמרו לנו שאם נדבר - חייו בסכנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו לא מצא זמן לדבר איתנו". נתניהו ומנגיסטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני משפחת מנגיסטו ממשיכים להיפגש עם בכירים במערכת הביטחון, ובמיוחד עם אלוף-משנה (במיל') ליאור לוטן, לשעבר מפקד היחידה המטכ"לית למשא ומתן, וראש המשא ונתן להשבת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"זה נראה כאילו לאף אחד לא אכפת"

"אמרו להם שהכול יסתדר בשקט. שהוא ישתחרר. אבל אנחנו רואים שזה לא קורה"

"נתניהו לא מצא זמן לדבר איתנו, למרות שהבענו הרבה פעמים את רצוננו להיפגש אתו", אמר האח. לדבריו, ח"כ לשעבר פנינה תמנו-שטה ויו"ר האגודה של יוצאי אתיופיה זיוה מקונן העבירו לנתניהו מסרים שהמשפחה רוצה להיפגש איתו, "אך עד היום זה לא קרה", הבהיר בשנית.

על אף הדברים, האח ניסה להימנע מהפניית אצבע מאשימה באופן ישיר כלפי הממשלה וראשה, וביקש שלא לתקוף את הבכירים שניהלו את המו"מ בניסיון לפתור את המשבר - בעיקר כדי לא לחבל במאמצים להחזיר את אחיו הביתה. בניגוד אליו, ראובן, חבר המשפחה, הסביר את התחושות הקשות שעברו עליה בשנה האחרונה. "יש בנו הרבה מרמור, תסכול ובלבול. איבדנו אמון בממשלה", אמר. "האימא והאבא לא מוצאים את עצמם. הם מדוכדכים ולא יודעים למי להאמין. זה נראה כאילו לאף אחד לא אכפת. בכל פעם שרצו ללכת ולדבר, אמרו להם לא. מנעו מהם".

בהמשך פנה קרוב המשפחה לאח ראובן והפציר בו לאמץ גם את הגישה הזו. "תגיד את הדברים האלה. אלה הדברים הכי נכונים. תהיה ישיר, אין מה לעשות - זו האמת". עוד אמר קרוב המשפחה: "אמרו להם שהכול יסתדר בשקט. שהוא ישתחרר. אבל אנחנו רואים שזה לא קורה. למה עד היום אתם (התקשורת, ד"י) לא יכולים לפרסם את זה? למה בית המשפט מנע את זה מכם?".

הנקודה ממנה חצה אברהם מנגיסטו את הגדר  ועבר אל רצועת עזה, יוני 2015. שי מכלוף
האזור שבו חצה מנגיסטו את הגבול לעזה/שי מכלוף

מנגיסטו, בן 28 מאשקלון, חצה את הגבול לרצועת עזה בספטמבר האחרון, נעצר על ידי חמאס בתוך זמן קצר והועבר למקום מסתור. מידע על כך הועבר למשפחתו זמן קצר לאחר מכן, שבעצת גורמי ביטחון התנגדו להתייחס לפרשה בכלי התקשורת. גורם ביטחוני התייחס למצבו של מנגיסטו ואמר כי "מתבצעות פעולות בנושא אך לא ניתן לפרט עליהן". צעיר ערבי-ישראלי, שחצה את הגבול מספר פעמים בעבר, מוחזק גם הוא ברצועת עזה.

התצפיתניות של צה"ל זיהו את מנגיסטו מטפס על הגדר, אולם הצעיר רץ לתוך השטח

כשבועיים לאחר תום מבצע "צוק איתן" זיהתה תצפיתנית כי אזרח מטפס על גדר המערכת באזור החטיבה הצפונית של אוגדת עזה. האירוע החריג צד את עיני התצפיתניות בשל העובדה כי פניו היו לכיוון הרצועה, בניגוד לרוב המקרים, וכי נשא על גבו תיק אישי. בשנים האחרונות, וביתר שאת בתקופה שלאחר המלחמה בעזה, גבר זרם הפלסטינים שחצו את גדר המערכת לתוך שטח ישראל מסיבות כלכליות.

כוחות צה"ל רבים בראשות מפקד החטיבה באותם ימים, אלוף-משנה ירון פינקלמן, הוקפצו למקום האירוע עקב החשש כי מדובר בחטיפה או בניסיון להסיח את דעת הכוחות מאירוע גדול יותר. למרות זאת מנגיסטו הצליח לטפס על הגדר ולחצות את הגבול, תוך שהוא נפצע קלות מגדר תיל באזור. בשלב מסוים הוא אף פתח בריצה לעומק הרצועה. האירוע החריג הועבר לגורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בגזרה ולקציני המודיעין של אוגדת עזה ופיקוד דרום כדי לנסות ולהבין במי מדובר.

על הפרשה הוטל צו אסור פרסום והחקירה הוטלה על חוליית הפעילות החבלנית (פח"ע) של משטרת המחוז הדרומי והשב"כ. בשלב מסוים התחקו החוקרים אחרי זהותו של הצעיר. מתחקיר של מערכת הביטחון עלה כי מדובר באדם שכנראה לוקה בנפשו שחצה את הגדר מסיבה שאיננה ביטחונית. חוקרי המשטרה הגיעו לבית המשפחה, העבירו את המידע למשפחה והודיעו להם כי הוא בחיים. בני משפחתו וסביבתו הקרובה תושאלו על אודות מצבו בניסיון להבין את המניע למעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully