וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הפזורה הבדואית מוחזק בעזה: "חוששים שייגרם לו נזק"

אחמד אבו-סוויס

9.7.2015 / 10:18

פרט לאברהם מנגיסטו, מוחזק ברצועה צעיר ישראלי נוסף שנעלם לפני כמה חודשים. בעבר הוא חצה את הגבול כמה פעמים והוחזר דרך גבול מצרים. אביו: "יש לו בעיות נפשיות, לא רוצים לקשור את סיפורו לישראלי הנוסף". דיווח לאולפן וואלה!NEWS

מערכת וואלה!

שני צעירים ישראלים מוחזקים ברצועת עזה – כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. בנוסף לאברהם מנגיסטו, צעיר ישראלי מאשקלון, ברצועה נמצא גם צעיר בדואי מהפזורה, ששמו טרם הותר לפרסום. הוא נעלם לפני כמה חודשים ומשפחתו טוענת כי גורמי ביטחון מסרו לאביו שהוא נמצא בעזה. משרד הביטחון אישר כי מדובר בצעיר שחצה את הגבול לעזה כמה פעמים נוספות בעבר והוחזר דרך גבול מצרים.

קרוביו של הצעיר טוענים כי הוא לוקה בנפשו. "הבן שלי, יש לו בעיות נפשיות", סיפר אביו. לדבריו, לפני כמה חודשים "הוא נעלם בפעם האחרונה. אנחנו חושדים שהוא אכן בעזה, כי כך אמרו לנו. זו לא הפעם הראשונה שהוא עובר את הגבול. אנחנו רוצים לטפל בנושא הזה בשקט. אנחנו לא רוצים שייגרם לו נזק ולא רוצים לקשר את סיפורו לאזרח הישראלי הנוסף".

לקריאה נוספת:
אחיו של אברהם השבוי בעזה: "אמרו לנו שאם נדבר - חייו בסכנה"
גורם מדיני: הנחת העבודה היא שאברהם מנגיסטו בחיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושב הפזורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישראלי הנוסף שנמצא בעזה, מנגיסטו בן ה-28, מוחזק בשבי חמאס מאז ספטמבר 2014. ככל הנראה, גם הוא לוקה בנפשו. מנגיסטו חצה את הגבול לעזה לפני עשרה חודשים, נעצר על ידי חמאס בתוך זמן קצר והועבר למקום מסתור. מידע על כך הועבר למשפחתו זמן קצר לאחר מכן. גורם ביטחוני התייחס למצבו של מנגיסטו ואמר כי "מתבצעות פעולות בנושא אך לא ניתן לפרט עליהן".

מנגיסטו חצה את הגבול כשבועיים לאחר תום מבצע "צוק איתן". תצפיתנית זיהתה כי אזרח מטפס על גדר המערכת באזור החטיבה הצפונית של אוגדת עזה. האירוע החריג צד את עיני התצפיתניות בשל העובדה כי פניו היו לכיוון הרצועה, בניגוד לרוב המקרים, וכי נשא על גבו תיק אישי.

גורמים המעורים בתהליך המעקב וניהול המשא ומתן העתידי אמרו לוואלה!NEWS כי נעשה ניסיון שלא לקשור בגורלו של מנגיסטו, שעבר מרצונו לצד הפלסטיני, לגורל החיילים הדר גולדין ואורון שאול. העמימות בצד הישראלי הובילה להערכות שונות בכלי התקשורת הפלסטיניים, ולפי אחת מהן ישראל מנסה להנמיך ציפיות לקראת משא ומתן עתידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully