וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: הפרשה פורסמה לאחר שכשלו המגעים לשחרור מנגיסטו

9.7.2015 / 11:02

שר הביטחון נפגש עם קרוביו של הצעיר הישראלי שחצה את הגבול לעזה בספטמבר 2014 ומוחזק בשבי חמאס. משפחתו ביקרה באזור שבו חצה את הגבול. "חמאס טוען כי נעלמו עקבותיו, אך זה שקר", אמר הגורם. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

מערכת וואלה!

גורם מדיני התייחס הבוקר (חמישי) לפרסום על אודות אברהם מנגיסטו, צעיר ישראלי בן 28 הלוקה בנפשו שחצה את הגבול לעזה בספטמבר 2014 ומאז מוחזק בשבי חמאס. לדבריו, שר הביטחון משה יעלון נפגש עם המשפחה, שנחשפה לחומרים מאזור חציית הגבול ואף הגיעה לאזור, אך לא קיבלה מידע מצולם או מתועד. עם זאת, בישראל יוצאים מנקודת הנחה כי הוא בחיים. ישראל פנתה לגורמים בינלאומיים ואזוריים כדי לברר את מצבו של מנגיסטו ודרשה לשחררו לאלתר.

לדברי הגורם, בעניינו של מנגיסטו התנהלו מאמצים רבים – חלקם דרך אלוף יואב (פולי) מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, וחלקם בערוצים אחרים. תגובת חמאס הייתה כי מנגיסטו היה בידיהם ונחקר, אך עתה נעלמו עקבותיו. "אנחנו יודעים שזו תשובה שקרית – שקר מתוכנן ומאורגן", אמר הגורם.

עוד הוסיף הגורם כי ראשי מערכת הביטחון קיימו דיון אם להסיר את צו איסור הפרסום בעקבות פרסום הנושא לפני כמה חודשים בכלי תקשורת ירדני. עם זאת, המשפחה ביקשה להשאיר את הצו – וזה מה שהכריע בנושא. "הפעילות ממשיכה, המחויבות למשפחה היא מוחלטת. כלל קהילת המודיעין עוסקת במלאכה בדיוק כמו בתיקים אחרים", אמר.

הותר לפרסום: אזרח ישראלי מוחזק בשבי חמאס מאז ספטמבר 2014. באדיבות המשפחה
בישראל פועלים מתוך נקודת הנחה כי הוא בחיים. אברהם מנגיסטו/באדיבות המשפחה

לדבריו, "כל המאמצים שביצענו מיצו את עצמם והחזירו את אותה תשובה מכיוון חמאס, והדינמיקה בצד שלנו חייבה אותנו לקבל החלטות. אני חושב שהזמן מוצה לשלב הזה, לא היו לנו מהלכים נוספים באוויר שדרשו את שימור הסביבה החשאית. אין תהליך פעיל, אבל אנחנו ממשיכים בניסיונות להגיע ולברר את מצבו. כיוון שיש הכחשה של חמאס שהם בידיו, לא הגיעו דרישות מסודרות".

במערכת הביטחון מטפלים גם באירוע נוסף שבמסגרתו תושב הפזורה הבדואית, אזרח ישראלי ששמו אסור לפרסום, נמצא בעזה. ממשרד הביטחון נמסר כי מדובר בצעיר שחצה בעבר את הגבול לרצועה כמה פעמים נוספות בעבר.

עוד באותו נושא

אחיו של אברהם השבוי בעזה: "אמרו לנו שאם נדבר - חייו בסכנה"

לכתבה המלאה

בכיר חמאס: ישראל ביקשה לפתוח במו"מ על גופות החיילים

אתמול צוטט בסוכנות הידיעות הטורקית בכיר חמאס, באומרו כי ישראל ביקשה לפתוח במשא ומתן עמו על השבת גופותיהם של סגן הדר גולדין ושל סמל-ראשון אורון שאול, שנהרגו במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. סגן גולדין נהרג במהלך אירועי יום שישי השחור ברפיח וסמ"ר שאול נפל במהלך תקרית הנגמ"ש בשג'אעיה.

הגורם מסר כי לפני ארבעה שבועות העביר מתווך אירופי מסר לחמאס, שלפיו ישראל מעוניינת לפתוח ערוץ שיחות בנוגע להשבת הגופות. לדבריו, חמאס מסר למתווך כי "אין בכוונתו לדון בסוגיה" לפני שישוחררו ללא תנאי כל משוחררי עסקת שליט, שנעצרו מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully