וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת הנגד: משתמשים בפייסבוק מוסיפים לשמם "מוות ליהודים"

רועי שרון

8.7.2015 / 16:16

הטרנד בקרב בני נוער יהודים רבים להוסיף לשמם "מוות לערבים" עורר את חמתם של רבים במגזר הערבי, נערים וצעירים, שהחליטו לנקוט בצעד דומה. יו"ר הכנסת למנכ"ל פייסבוק: "הפסק לאלתר את פעילות הדפים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי חשיפת הטרנד בקרב בני נוער בפייסבוק להוסיף לשמם את הכינוי "מוות לערבים", מגיעה התשובה הגזענית מהצד השני: עשרות משתמשים הוסיפו השבוע לשם הפרופיל שלהם את הכינוי "מוות לערבים".

עבדאללה, צעיר כבן 20 המתגורר במזרח ירושלים, הוא אחד מהם. "המשמעות של הכינוי היא בדיוק מה שכתוב, מוות ליהודים. זו הדעה שלי ואני עומד מאחוריה", אמר לוואלה!NEWS. "הרבה מאוד יהודים כותבים 'מוות לערבים' ואף אחד לא מתייחס לזה. אנחנו לא נשב בשקט ונשתוק".

עוד בוואלה!NEWS:
כאילו שהמלחמה עדיין נמשכת: דיווח מיוחד מרחובות עזה
האופוזיציה הצליחה להעביר הצעת חוק בניגוד לעמדת הממשלה
"לא יכול לוותר על קולות": ראש העיר צפת ידע על החשדות נגד הרב?

שניאור, נער בן 16 המחזיק בכינוי "מוות לערבים" זה שישה חודשים, נימק מצדו את המעשה שהפך לאחרונה לפופולרי. "אני מאמין בביטוי 'הבא להורגך השכם להורגו'. לדעתי, איסלאם זו דת של רצח והרג ולפי סקר שראיתי שנעשה בקרב העולם הערבי נמצא כי ערבים רבים תומכים בדעאש. לכן מבחינתי, כל ערבי הוא בחזקת טרוריסט ולכן הכינוי".

היום התייחס יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לתופעה האמורה. "מחלוקת - כן, הסתה - לא! ה'טרנד' האווילי של בני נוער המוסיפים לשמם 'מוות לערבים' הוא לא רק מסית ונבזי, אלא גם ילדותי ומכוער", כתב בפוסט בפייסבוק. "לציבור היהודי בישראל יש לא מעט ויכוחים עם הציבור הערבי, לעתים זו תהום פעורה, וטוב שעמדות יישמעו גם באופן חד; אך יש לעשות זאת, משני הצדדים, באופן ענייני ומתוך כבוד האדם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל ערבי הוא בחזקת טרוריסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לפוסט שיגר אדלשטיין מכתב לנשיא ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג וביקש להסיר לאלתר עמודי פייסבוק הקוראים להסתה. אדלשטיין פנה לצוקרברג ולריצ'ארד אלן, מנהל מדיניות פייסבוק באירופה ובמזרח התיכון וכתב: "באחרונה נחשפתי לתופעה מצערת ומכוערת של דפי פייסבוק ישראליים שבעליהם, ככל הנראה בעיקר בני נוער, הוסיפו לשמם את הכינוי 'מוות לערבים', וכן קיימת תופעה בקרב גולשים המוסיפים 'מוות ליהודים'. אני מזועזע מהתופעה ומגנה אותה בכל פה, ואין לי כל ספק שמדובר בהסתה לשמה. לציבור היהודי והערבי בישראל יש לא אחת ויכוחים נוקבים, אבל גם כשמחדדים עמדות יש לעשות זאת באופן ענייני ומתוך כבוד האדם".

"משכך, אודה לכם אם תפעלו ללא דיחוי באמצעות הכלים העומדים לרשות פייסבוק כדי להפסיק לאלתר את פעילותם של דפים מסיתים אלו", ביקש אדלשטיין. מוטב לציין, כי בעבר כשר ההסברה, פנה אדלשטיין לצוקרברג בבקשה להסיר דפים מסיתים ונענה בחיוב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הפוסט שפרסם יו"ר הכנסת

מחלוקת - כן, הסתה -לא! ה"טרנד" האווילי של בני נוער המוסיפים לשמם "מוות לערבים" הוא לא רק מסית ונבזי, אלא גם ילדותי ומכוע...

Posted by ‎Yuli Edelstein - יולי אדלשטיין‎ on Wednesday, July 8, 2015

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), העומדת בראש השדולה למאבק באלימות, בריונות וגזענות ברשת, הצטרפה לדבריו של אדלשטיין, וקראה להסיר את העמודים. "אסור לתת יד לכל אלימות ובריונות ברשת, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בגזענות והסתה", אמרה לוואלה!NEWS. לדבריה, "ברגעים אלו מתרחשת הסתה בוטה מצד צעירים רבים, ופייסבוק חייבת לדאוג להסיר מיד את כל גילוי ההסתה החמורים". ח"כ סויד הוסיפה: "הגשתי הצעת חוק אשר תחייב את פייסבוק להסיר פוסטים ואמירות מסוג זה, אחרת ייתבעו. אין לי ספק שהם היו דואגים להסיר מיד כל אמירה גזענית ומסיתה אם הם היו יודעים שייתבעו וידרשו לשלם פיצויים. לצד זאת בתי המשפט חייבים להחמיר בענישה על גילוי הסתה וגזענות".

אורי ברייטמן, מנהל הבלוג "חופש החיפוש", אשר עוקב תקופה ארוכה אחר ההתנהלות של חברת פייסבוק כנגד גילויי הסתה, אמר היום: "כפי שפניתי להנהלת פייסבוק בבקשה להסיר את כינויי ההסתה 'מוות לערבים', פניתי בבקשה להסיר גם את כינויי ההסתה 'מוות ליהודים'".

לדבריו, "לא ראוי שרשת חברתית גדולה כמו פייסבוק תהווה במה להסתה. ישנה ציפייה מחברה שקיימת הרבה מאוד שנים והיא בעלת ניסיון, להבין שהיא לא יכולה לאפשר לשום משתמש לקרוא לעצמו בכינוי מסוג זה כשמו השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully