וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: עונש מוות ל-24 מעורבים בטבח במאות חיילים שיעים

כ-1,700 חיילים של צבא עיראק הוצאו להורג בבסיס האמריקני ספיצ'ר על ידי לוחמי "המדינה האיסלאמית", לאחר ההשתלטות על תיכרית בשנה שעברה. "זה היה מחזה קורע לב", סיפר אחד החוקרים שגילו את קברי האחים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט בבגדד גזר היום (רביעי) עונש מוות בתלייה על 24 נאשמים במעורבות בטבח במאות חיילים עיראקים בבסיס האמריקני ספיצ'ר שליד תיכרית לפני כשנה. מרבית החיילים שנורו למוות בטבח, שבוצע לאחר השתלטות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) על העיר, הם שיעים.

בחודש אפריל האחרון, זוהו 12 קברי אחים בסמוך לתיכרית, לאחר שחרור העיר מידי דאעש. כ-1,700 חיילים הוצאו להורג על ידי הארגון הסוני, והתמונות הקשות של הטבח הפך לאחד מהסמלים המרכזיים של פעילות "המדינה האיסלאמית" בעיראק.

עוד בוואלה חדשות:
ארה"ב: "רק 60 מורדים סורים הוכשרו על ידי הצבא עד כה"
עשרות הרוגים בלחימה בגבול סוריה-טורקיה; אנקרה מעלה כוננות
הפצצה כבדה על "בירת" דאעש: 22 הרוגים בתקיפת ארה"ב בא-רקה

קברי אחים של חיילים שנרצחו בידי דאעש ונחשפו בעיר תיכרית, עיראק, 06 באפריל 2015. רויטרס
אחת הגופות שנמצאו בקבר האחים/רויטרס

"זה היה מחזה קורע לב", סיפר חאלד אל-אטבי, חבר צוות הזיהוי הפלילי שבחן את הגופות לאחר גילוי קברי האחרים. הוא הוסיף: "לא יכולנו לעצור את עצמו מלפרוץ בבכי. אילו ברברים פראים יכולים להרוג 1,700 איש בדם קר?".

עלי, אחד מניצולי הטבח, סיפר לרויטרס על השתלשלות האירועים: "הם אמרו לנו שאין להם בעיה איתנו והבטיחו לנו שהם ישלחו אותנו למשפחות שלנו". לדבריו, "הם אפילו נתנו לנו מים כדי שנרגיש בטוחים. ברגע שהם הכניסו אותנו לכלי הרכב, הם הביאו אותנו לכאן וקשרו אותנו. עדיין יש לי צלקות מהאזיקים כאן". הוא הוסיף כי "הם ירו לעברי כדור, אבל הוא לא פגע. התחזיתי למת ונפלתי על הקרקע. הייתי מכוסה כולי בדם של חבריי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully