וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל פנתה לחמאס כדי לדון בהשבת גופות חיילי צה"ל מעזה"

8.7.2015 / 10:20

גורם בכיר בארגון מסר לסוכנות הידיעות הטורקית שירושלים העבירה מסר באמצעות מתווך אירופי, שלפיו היא מעוניינת בשיחות על החזרת הגופות של סגן גולדין ושל סמ"ר אורון. חמאס מתנה זאת בשחרור עצורי עסקת שליט שנכלאו מחדש

עריכה: ניר חן, מעצב גרפי: אביחי ברוך

(יום שישי השחור ברפיח: ההקלטות נחשפות)

גורם בכיר בחמאס אמר כי ישראל ביקשה לפתוח במשא ומתן עמו על השבת גופותיהם של סגן הדר גולדין ושל סמל-ראשון אורון שאול שנהרגו במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה - כך דווח הלילה (רביעי) בסוכנות הידיעות הטורקית. סגן גולדין נהרג במהלך אירועי "יום שישי השחור" ברפיח וסמ"ר שאול נפל במהלך תקרית הנגמ"ש בשג'אעיה.

הגורם מסר כי לפני ארבעה שבועות העביר מתווך אירופאי מסר לחמאס, שלפיו ישראל מעוניינת לפתוח ערוץ שיחות בנוגע להשבת הגופות. לדבריו, חמאס מסר למתווך כי "אין בכוונתו לדון בסוגיה" לפני שישוחררו ללא תנאי כל משוחררי עסקת שליט, שנעצרו מחדש.

לקריאה נוספת בנושא
אחותו של הדר גולדין: "שכחו מהחיילים שלא חזרו מ'צוק איתן'"
"אחד נעלם": הרגע שבו הוכרז "קוד חניבעל" אחרי חטיפת גולדין. האזינו
לראשונה מאז צוק איתן: אלפי בתים בעזה שנהרסו כליל ייבנו מחדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמ"ר אורון שאול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר הגיע לרצועת עזה שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר לביקור פתע בראש משלחת של כ-60 בני אדם. בכך, הצטרף שר החוץ לגורמים בכירים, ובהם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ומזכ"ל האו"ם באן קי מון, שכבר ביקרו בעזה מאז סיום מבצע "צוק איתן" לפני כשנה. במהלך ביקורו, קרא שטיינמאייר לישראל להסיר את המצור מעל לרצועה והפציר בחמאס לשים קץ לירי הרקטות לעבר ישראל.

שר החוץ הגרמני לא נפגש עם גורמי חמאס והבהיר כי ברלין רואה בו ארגון טרור והיא לא מקיימת עמו מגעים מדיניים. עם זאת, חמאס תיאר את הביקור כ"צעד חשוב". מהארגון נמסר: "אנו מקווים שגרמניה תמלא תפקיד התואם את מקומה באירופה ובעולם, בהסרת המצור ובסיום התוקפנות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully