וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז צוק איתן: אלפי בתים בעזה שנהרסו כליל ייבנו מחדש

משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים מעריך כי בשבועות הקרובים תחל סדרת פרויקטים לבניית 5,000-3,000 מבנים שנהרסו לחלוטין במבצע. 90 אלף דירות שנהרסו חלקית כבר נמצאות בתהליכי שיקום

עריכה: ניר חן

במשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים מעריכים כי בשבועות הקרובים יחלו ברצועת עזה סדרת פרויקטים לבניית 3,000 עד 5,000 דירות שנהרסו כליל במהלך מבצע "צוק איתן", מתוך 16 אלף הדירות שנהרסו לחלוטין במבצע. זאת, בעקבות סיום תכנון הבנייה של דירות אלה. מדובר בפעם הראשונה שבה נבנים מחדש בתים שנהרסו במלואם. גורם ביטחוני ציין כי התהליך יואץ בעקבות תרומת כסף שתרמו גרמניה וקטאר.

מנתונים של המשרד המתאם עולה כי במהלך המבצע בקיץ האחרון נפגעו חלקית, באופן קל עד חמור, כמאה אלף דירות מגורים. 90 אלף דירות נמצאות כבר בתהליך שיקום לאחר שבעלי הדירות קיבלו חומרי הבנייה שונים הדרושים להשבתם למצב שבו היו לפני המבצע.

ההערכות הללו מצטרפות לדברים שאמר אתמול (ראשון) מנהל הפעילות בעזה של סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א), רוברט טרנר. בריאיון לסוכנות ידיעות פלסטינית העריך טרנר כי בשבועות הקרובים תחול "התקדמות ממשית" בשיקום הרצועה, והוסיף כי המנגנון המשותף לישראל ולרשות הפלסטינית לגבי שיקום הבתים פועל היטב. טרנר אף אמר כי לאחרונה נפתרו מספר בעיות טכניות שהעיקו על המנגנון.

עוד בוואלה חדשות:
הקלפיות ביוון נסגרו: הסקרים מצביעים על ניצחון למתנגדי ההסכם
72 שעות לפני התאבדותו, ברכה הודה: "כבר לא יכול יותר"
תחזיות קודרות בצה"ל: בשנת 2019 יחסרו 6,000 חיילים

רועה צאן ליד הריסות מבנים בעזה, ינואר 2015. AP
רועה צאן ליד מבנים שנהרסו במהלך "צוק איתן", ינואר 2015/AP

דבריו של טרנר נאמרו לאחר שיחות שקיים בימים האחרונים עם גורמים רשמיים בישראל וברשות הפלסטינית על תהליך השיקום. בצד הישראלי, האחראי על תיאום מהלכי השיקום הוא מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, שעומד בקשר ישיר עם האו"ם ועם בכירי הרשות הפלסטינית. ראש הממשלה בנימין נתניהו מקפיד לציין בשיחותיו עם מנהיגים ושרי חוץ בנושא המצב בעזה, כי בשנה שחלפה מאז "צוק איתן" אף מדינה לא תרמה בפועל לשיקום הרצועה כפי שעשתה ישראל.

גם שר הביטחון, משה יעלון, אמר בשבוע שעבר בשיחה עם תא הכתבים המדיניים כי ישראל מכניסה מדי יום כ-600 משאיות לרצועת עזה, ולכן הטענות על כך שיש משבר הומניטרי ברצועה הינן מוטעות. יעלון דחה, עם זאת, את הפרסומים שלפיהם מתקיים משא ומתן חשאי בין ישראל לחמאס על הפסקת אש ארוכת טווח ברצועה, וטען כי ישראל מתמקדת בשלב הזה בעיקר בנושא ההומניטרי ובשיקום ההרס שנגרם ברצועה כתוצאה מהלחימה בקיץ שעבר.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 19:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully