וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר בשב"כ: "אנשי חינוך ידעו על התמיכה בדאעש ולא פעלו"

7.7.2015 / 15:24

ירון בלום, לשעבר בכיר בשב"כ, אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS בעקבות כתבי האישום נגד המורים מהדרום שתמכו בדאעש, כי הארגון מגייס משכילים ודחויים כאחד. עם זאת, כרגע מדובר בעשרות בודדות ולא בתופעה נרחבת בישראל

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

יממה לאחר שהותר הפרסום כתבי האישום נגד ארבעה מורים מהדרום שתמכו ב"מדינה האיסלאמית", אמר היום (שלישי) ירון בלום, לשעבר בכיר בשירות הביטחון הכללי (שב"כ), כי מדובר באירוע חמור יותר מאשר במקרים תמיכה אחרים. "אלו מורים שמחנכים ילדים. מדובר באירוע שבו יש מורים ומנהל בית ספר שיודעים ושומעים על חינוך ברוח דאעש - ולא עושים דבר", סיפר בריאיון באולפן וואלה!NEWS.

בלום התייחס לסוגי האנשים שנלחמים בשורות דאעש ומשתייכים לארגון. לדבריו, הארגון צובר אהדה הן בקרב משכילים והן בקרב אנשים דחויים משולי החברה. "ניתן לסווג אותם לאלה הנפלטים מהחברה, שולי החברה האיסלאמית, הפלג הצפוני הקיצוני, וכן משכילים שדוגלים ברעיונות הסלפים", אמר.

"הרעיונות הסלפים נחשבים מורכבים מאוד ולכן משכילים נמשכים אליהם", הוסיף בלום. "לדוגמה, הרופא המתמחה מבית החולים ברזילי שנהרג בקרבות. גם בפיגועי ה-11 בספטמבר היו אנשים עם תואר שני ושלישי ויש חוליות נוספות באירופה, בבריטניה לדוגמה, של רופאים פקיסטנים שדוגלים ברעיונות הסלפים".

לקריאה נוספת:
עליית מדרגה, גם במחיר הרג אזרחים: התכנית של אובמה למאבק בדאעש
חלקי גופות וילדים מתפוצצים: דוגמנית שהצטרפה ללחימה נגד דאעש מדברת
הפצצה כבדה על "בירת" דאעש: 22 הרוגים בתקיפת ארה"ב בא-רקה

תושבי חורה שתכננו להצטרף לדאעש. שב"כ,
"אנשים מאוד מאוד מתוסכלים". המורים הנאשמים בתמיכה בדאעש/שב"כ

לדבריו, ההצטרפות לדאעש היא שולית יחסית בחברה הישראלית, וערביי ישראלים לא תומכים באידיאולוגיה של הארגון. "בסך הכול מרבית ערביי ישראל נגד התופעה המטורפת הזו. מדובר בעשרות בודדות של שוליים. גם אם הם משכילים, הם בסך הכול שוליים של אנשים מאוד מאוד מתוסכלים, שהחליטו שהם הולכים עם העניין הזה של הדת והסלפייה עד הסוף".

אתמול הותר לפרסום כי חמישה מתושבי היישוב חורה שבנגב, בהם ארבעה מורים, נאשמים בתמיכה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואף תכננו להצטרף לשורותיו. חלקם אף תכננו להילחם למען הארגון בסוריה והטיפו בשבח הארגון בין כותלי בית הספר. נוסף לחמישה, נעצר אדם נוסף שתמך בפעילותם. מעצרם התבצע בתום חקירה של יחידה מרכזית (ימ"ר) נגב ושירות הביטחון הכללי (שב"כ). מהמשטרה נמסר כי הם הונחו על ידי מורה מהדרום שהצטרף לפני כמה חודשים לשורות דאעש ומת בקרבות בסוריה.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully