וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהותקף על ידי חשוד, קורא השפתיים של המשטרה תובע מיליונים

6.7.2015 / 10:07

תושב הדרום, שעבד עבור המשטרה כמתורגמן וקורא שפתיים, הוכה על ידי נחקרים שזיהו אותו, והפך משותק בחצי מגופו. כעת הוא תובע 7 מיליון שקלים וטוען כי לא זכה להגנה, אף שהתריע מהסכנות שבתפקיד. "הופקר לגורלו"

רצח ברחוב מבצע בראש בבאר שבע. דרור עינב
הנחקר הכה את קורא השפתיים בכל חלקי גופו/דרור עינב

תושב הדרום, שעבד בתור מתורגמן וקורא שפתיים עבור המשטרה, הגיש לבית המשפט המחוזי שבבאר שבע תביעה נגד הארגון בסך שבעה מיליוני שקלים. לדבריו, למרות רגישות התפקיד שמילא, הוא לא זכה להגנה מצד כחולי המדים, ואף הותקף בידי חשוד אחרי שקרא את שפתיו.

האיש החל לעבוד במשטרה בשנת 2007 כעצמאי וכקורא שפתיים. "כחלק מתפקידו הוא היה עורך תצפיות סמויות לשיחות של חשודים ונאשמים, גם בינם לבין עצמם וגם בינם לבין עורכי הדין. זאת, למטרות חקירתיות ומודיעיניות שונות ומגוונות", נכתב בתביעה שהגיש עו"ד עמי נחמני.

ההסתבכות, לגישתו, אירעה לפני כארבע שנים. על פי התביעה, ב-2011 הוא נקרא לעזור בחקירת נוער בתחנת נגב והתבקש על ידי החוקרים לקרוא את שפתי הנחקרים, שדיברו בשפת הסימנים. לדברי המתורגמן, את הפעולה ביצע ללא הסוואה ובלי אמצעי זהירות – ובכך למעשה נחשף. הוא זכה, לפי התביעה, לאיומים על חייו מצד אחד הנחקרים, ונדרש בעקבות זאת להגיש תלונה במשטרה. הנחקר נעצר והושם במעצר בית, אולם בחר להפר את הצו המשטרתי. יחד עם שלושה אנשים נוספים הוא עקב אחרי קורא השפתיים, תפס אותו, והכה אותו בכל חלקי גופו. אחרי התקיפה, הם השליכו אותו סמוך לדואר המרכזי בבאר שבע.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
ליוונים נמאס: אירופה חייבת להקשיב לקריאת המצוקה מאתונה
ביקורת במשטרה: "למה רק עכשיו נזכרו במח"ש לנקות את ברכה?"
הממשלה מתכננת לבטל הגטאות ליוצאי אתיופיה; המתנגדים: "מנותק מהשטח"

קורא השפתיים פונה לבית החולים, שם התברר כי נהיה משותק בחצי מגופו בעקבות המכות שספג. בעקבות התקיפה, כך לטענתו, הוא חווה גם הידרדרות במצב הנפשי, ואף התגרש מאשתו.

לדבריו, כפי שעולה מהתביעה, הוא התריע מראש על הסיכונים שבעבודתו וביקש שיאובטח, אולם מסיבה לא ברורה זהותו נחשפה לחשודים. בתביעה טוען עו"ד נחמני כי מדובר ברשלנות של המשטרה. "המשטרה הפקירה את התובע אל גורלו, תוך אדישות ושוויון נפש מוחלטים לבריאותו, לשלמות גופו ואף לחייו", נכתב. כעת, כאמור, ההחלטה לפיצוי היא בידי בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully