וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק צרפת: "ארה"ב ריגלה אחרי בכירים בממשלת ברזיל"

ויקיליקס טוען כי ה-NSA צותת לגורמים במגזר העסקי במדינה כדי לקבל יתרון כלכלי על חשבון חברות אחרות. זאת אחרי שלפני שנתיים נחשף כי וושינגטון עקבה גם אחרי הנשיאה רוסף

רויטרס

הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית ריגלה אחרי בכירים בממשלת ברזיל – כך טוען אתר ההדלפות ויקיליקס, שבסוף החודש שעבר חשף כי וושינגטון עקבה גם אחרי שלושת נשיאי צרפת האחרונים ואחרי בכירים נוספים בפריז. האתר, שפרסם רשימה של 29 מספרי טלפון של אנשים מהמגזר העסקי במדינה, טוען כי מטרת הריגול של ה-NSA הייתה כלכלית. לפי האתר, הציתות לבכירים במדינה הדרום-אמריקנית החל בתחילת 2011 או אף מוקדם יותר.

נשיאת ברזיל דילמה רוסף ביטלה ביקור ממלכתי בוושינגטון לפני כשנתיים, אז חשף המדליף אדוארד סנודן כי שיחות הטלפון ותכתובות המייל של הנשיא היו נתונות למעקב. "החשיפה מוכיחה כי לא רק רוסף הייתה מטרה, אלא גם העוזר שלה, ראש הסגל שלה, לשכתה הרשמית ואף הטלפון במטוס הנשיאותי שלי", נכתב באתר. "אפילו בזמן ביקורים רשמיים, הנשיא רוסף לא מוגנת מפני ריגול".

לקריאה נוספת בנושא
מייסד ויקיליקס מכחיש: "לא ביקשתי מקלט מדיני בצרפת"
נשיא צרפת על חשיפת ויקיליקס: "ציתות אמריקני בלתי מתקבל על הדעת"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיאת ברזיל דילמה רוסף במסיבת עיתונאים משותפת בוושינגטון, 30 ביוני 2015. רויטרס
"מאמינה לאובמה". נשיא ארה"ב ונשיאת ברזיל רוסף בוושינגטון, בחודש שעבר/רויטרס

במהלך ביקורה בחודש שעבר בארצות הברית, אמרה רוסף כי המשבר סביב הריגול שייך לעבר. "חלק מהדברים השתנו. אני מאמינה לנשיא אובמה", הבהירה נשיאת ברזיל כשנשאלה אם קיבלה הבטחות לכך שהמעקב אחרי ממשלתה נפסק. עם זאת, מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסנג', טוען כי האזנות הסתר של ארצות הברית אחרי ברזיל לא נפסקו.

"אם הנשיאה רוסף רוצה לראות עוד השקעה אמריקנית בברזיל בזכות הביקורים שלה, כפי שהיא טוענת, אז איך היא יכולה להבטיח לחברות ברזיליות שלמקבילותיהן האמריקניות אין יתרון עליהן באמצעות אותו ריגול?", כתב אסנג' בהצהרה שפרסם. אסנג' נמצא במקלט מדיני בשגרירות אקוודור בלונדון מאז יוני 2012, כששבדיה מבקשת את הסגרתו לנוכח חשדות לביצוע עבירות מין בשתי נשים. אסנג' מכחיש את הטענות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully