וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד ויקיליקס מכחיש: "לא ביקשתי מקלט מדיני בצרפת"

ג'וליאן אסאנג', שמוטל עליו צו מעצר אירופי, הכחיש כי ביקש מקלט במדינה והבהיר כי פנייתו הייתה רק עבור ביקור. זאת, לאחר שפנה לרשויות במכתב פתוח בעיתון וכתב: "רק צרפת יכולה להעניק לי הגנה"

רויטרס

מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', הכחיש היום (שבת) את הדיווחים שלפיהם ביקש מצרפת מקלט מדיני, לאחר שאתמול הודיע ארמון האליזה כי בקשת המקלט שלו נדחתה. אסאנג' פנה אתמול במכתב פתוח לצרפת בעיתון "לה מונד", ותיאר את עצמו כ"עיתונאי נרדף המאוים במוות על ידי הרשויות בארצות הברית בשל הפעילות המקצועית".

הוא כתב: "רק צרפת יכולה להעניק לי עכשיו את האפשרות להגנה שאני זקוק לה. זו תהיה מחווה הומניטרית וסמלית שתעודד עיתונאים וחושפי שחיתויות ברחבי העולם". הוא חשף במכתב כי הוא נשוי ואב לילד שאותו לא ראה כבר חמש שנים, ואשתו ובנו צרפתים. "נאלצתי לשמור על קיומם בסוד, כדי להגן עליהם", כתב.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
ליברמן: "ממשלת נתניהו הנוכחית לא תסיים את שנת 2015"
בפעם השלישית השבוע: שריפה באזור מעלה החמישה, תושבים פונו
"מסוכן בסיני? פיגועי הטרור רחוקים 400 ק"מ מהחופים"

נשיא אקוודור על אסאנג': "הבריטים לא יפחידו אותנו". רויטרס
"הסתרתי את קיומם של אשתי ובני כדי להגן עליהם". אסאנג'/רויטרס

לדברי עורך דינו, בלטזר גרזון, אסאנג' רק ביקש להתארח בצרפת, ולא דרש מקלט מדיני. לטענתו, אסאנג' פנה לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, וביקש "להתארח בצרפת, אם ורק אם הרשויות המוסמכות במדינה יציעו זאת". ממשרדו של הולנד נמסר כי לא ניתן יהיה "למלא אחר הבקשה", משום שאסאנג' איננו בסכנה מידית וכי מוטל עליו צו מעצר אירופי. בשלוש השנים האחרונות הוא מתגורר בשגרירות אקוודור בלונדון, ומנסה להימנע מהסגרתו לשבדיה – שם הוא נאשם בעבירות אונס של שתי נשים, התעללות מינית וכפייה בלתי חוקית.

בשבוע שעבר חשף אתר ההדלפות כי ארצות הברית צותתה לשלושת נשיאי צרפת האחרונים. לאחר הפרסום, שעורר זעם רב בצרפת, אמרה שרת המשפטים כריסטיאן טאוברה כי היא "לא תתפלא" אם אסאנג' יקבל מקלט במדינתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully