וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסוכן בסיני? פיגועי הטרור רחוקים 400 ק"מ מהחופים"

גיל להב, מדריך טיולים לחצי האי, מספר כי פיגועי הטרור לא ימנעו ממנו לבקר באזור: "אני שם פעם בשבועיים, הכותרות מטעות ומפחידות". צפו בריאיון לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

גיל להב, מומחה לטיולים קולינריים בסיני, על אף ההתרעות של המטה ללוחמה בטרור, חצי האי סיני ממשיך להוות יעד לחופשה המושלמת – והוא אף מבקר באזור אחת לשבועיים. "האווירה שם היא של ביטחון, הצבא שולט על הכבישים, עושה פטרולים על החופים, יש כוחות ביטחון ומשטרה. זו אותה סיני שקטה ובטוחה שאנחנו מכירים, זוכרים ואוהבים. כל אנשי השירות בחופים, אם זה הבדואים ואם זה הסודנים, מדברים עברית, חלק גם מנהגי המוניות. יתרה מכך, אפילו בצד המצרי של מעבר הגבול חל שם שינוי תודעתי והם החלו להתייחס באדיבות, לעזור למלא את הטפסים ולברך 'חג שמח' ו'נסיעה טובה'", אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

להב אומר כי יש שני אזורים לחצי האי: צפון סיני הנושק לים, אותו הוא מכנה "סיני הרעה", ודרום סיני לחופי הים האדום, התיירותי יותר, אותו הוא מכנה "סיני הטובה". לדבריו, יש נטייה לבלבל בין שני חלקיו של חצי האי ולהטעות את כל מי שלא מכיר. "אלה שני אזורים שונים, תעודת זהות שונה, לוחית רכב שונה, קצוות שונים. עובדתית, בשמונה השנים האחרונות לא היה פיגוע אחד בסיני של הים האדום". הוא סיפר כי התיירות בחלק הדרומי של חצי האי פורחת: שמונה מיליון תיירים בשנה, שמשתכנים ב-70 אלף חדרי מלון.

לקריאה נוספת:
"אני שמה קווים אדומים מול החיכוך התמידי עם בנים בקורס"
הפגישה הסודית בין חמאס לאנשי חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים
צבא סוריה וחיזבאללה פתחו במתקפה על עיר בגבול לבנון

נוף בסיני. ספק 500
התיירות פורחת באזור הדרומי. חצי האי סיני/ספק 500

המטה ללוחמה בטרור פרסם השבוע התרעה ובה הוא ממליץ לישראלים שלא לנסוע לחצי האי, וכי מי שנמצא שם מוטב שיעזוב. מדובר באיום קונקרטי גבוה מאוד. להב אמר כי הוא היה נמנע מלנסוע לסיני בימים הקרובים לאור התגברות הטרור שם, אבל הבהיר כי בעיניו ההתרעה מטעה ומבלבלת. "סיני גדולה מישראל פי שלושה, וההתרעה לא מבחינה בין האזורים השונים של חצי האי ולא מתייחסת לכך שבכל אזור רמת האיום שונה. הם מערבבים הכול יחד, מסיבות כאלה ואחרות".

איציק חי, מנהל מעבר הגבול טאבה, סיפר כי כ-60% מהאנשים שעוברים את הגבול לסיני הם תיירים, היתר הם ישראלים. לדבריו, בתקופה הקרובה, לקראת עיד אל-פיטר, צפויה עלייה במספר העוברים את הגבול לסיני, בעיקר מקרב האוכלוסייה הערבית-ישראלית. חי סיפר כי ב-2010 עברו במסוף מיליון וחצי נוסעים במהלך השנה, כשבשנים האחרונות, מאז 2011, כשהתחלף השלטון במצרים, ירדה התנועה השנתית למחצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully