וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח לוואלה!NEWS: "תמיכתנו במתווה הגז תלויה בפיקוח"

חבר הכנסת מ"יש עתיד" הבהיר שמפלגתו טרם החליטה אם תתמוך במתווה וכי הפיקוח על המחירים הוא זה שיכריע. הוא הביע אכזבה מביטול חוק הגיור והדגיש שההסכם עם איראן "מאוד בעייתי". צפו בריאיון באולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

על רקע הדיווח אתמול בערוץ 2, שלפיו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מנהל מגעים עם גורמים בממשלה על אפשרות לתמיכה במתווה בגז, הבהיר הבוקר (ראשון) חבר המפלגה עפר שלח באולפן וואלה!NEWS כי טרם התקבלה החלטה סופית בנושא. "המפלגה תתנגד להעברת הסמכויות בנושא מתווה הגז משר הכלכלה אריה דרעי לידי הממשלה, אולם תחליט בנוגע לתמיכה במתווה בהתאם לסוגיית הפיקוח", אמר.

"מה שעולה להצבעה בכנסת איננו מתווה הגז, מה שעולה להצבעה בכנסת הוא העברת הסמכויות מידיו של שר הכלכלה לממשלה", הוסיף ח"כ שלח. "לזה אנחנו מתנגדים. הממשלה צריכה בסופו של דבר להתנהל כמו שהממשלה צריכה, אבל הדבר הזה לא צריך להיות. מעבר לזה, התמיכה שלנו במתווה הגז תלויה בסוגיית הפיקוח. אנחנו שמים את זה על השולחן מאוד מאוד ברור".

ח"כ עפר שלח באולפן וואלה!NEWS, יולי 2015. מערכת וואלה!
"שר הכלכלה וראש הממשלה צריכים לסדר את הבעיות ביניהם". ח"כ עפר שלח/מערכת וואלה!

5.4 (דולר ליחידת חום) זה גבוה מדי לעמדתכם?

"זה לא רק עניין של המספר שמופיע שם. יכול להיות שעוד שלוש-ארבע שנים מחירי הגז מאוד ירדו, ועדיין הדבר היחיד שיחייב את מונופול הגז יהיה המחיר הגבוה שנקבע כתקרה. במקרה כזה לא תהיה לממשלה אפשרות להתערב ולהגיד 'חבר'ה, אנחנו היום בסיטואציה שהמחיר יכול להיות 3 או 3.5 דולרים ליחידת חום. אם לא תהיה אפשרות פיקוח על המחיר, אנחנו לא נתמוך במתווה הגז".

אם ישלפו את העז וזה יהיה 4.8 ולא 5.4 זה לא מה שיקנה אתכם?

"זה לא המספר, זו סוגיית הפיקוח. הדבר השני הוא - לגבי העברת הסמכויות, שר הכלכלה וראש הממשלה צריכים לסדר את הבעיות ביניהם, לא להפיל את זה, מכיוון ששר הכלכלה לא רוצה להיות זה שעוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים להפיל את זה על השולחן של הכנסת - לזה אנחנו נתנגד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אריה דרעי יו"ר ש"ס. טלי מאייר
אין לו טענות כלפי ש"ס. יו"ר המפלגה אריה דרעי/טלי מאייר

בהמשך התייחס ח"כ שלח לביטולה של רפורמת הגיור היום בישיבת הממשלה. "רפורמת הגיור פותרת בעיה למאות אלפי ישראלים שתלויים היום בממסד האורתודוכסי הכי קשוח והכי קשה שיש במדינת ישראל", אמר. "הרפורמה הזו במקום להפוך לחוק בכנסת הקודמת הפכה להחלטת ממשלה, כי ראש הממשלה התעקש על זה, משום שהבית היהודי בראשות נפתלי בנט אמר 'זה הפתרון שלנו לעניין'. והנה אותו ראש ממשלה, אותה סיעה של הבית היהודי שהיום יש לה גם את שרת המשפטים, באה והופכת את החלטת הממשלה שהיא עצמה הובילה אליה לפני שנה, אחרי שהיינו במצב שאנחנו על סיפו של חוק שהיה פותר בעיה של מאות אלפי ישראלים".

ליום הזה אולי נכון לקרוא "Pay Day Time", בגלל שלא הייתם מוכנים להרכין את הראש באותה פגישה מפורסמת של בנימין נתניהו ויאיר לפיד, ושורת הדרישות שהייתה באמת מפליגה, נכנסה ש"ס לממשלה והנה מבטלים את רפורמת הגיור, ומעבירים את בתי הדין לש"ס.

"קודם כל, זה לא בגלל שלא היינו מוכנים להרכין את הראש, בנימין נתניהו קיבל החלטה מראש שהוא רוצה ללכת לממשלה עם מי שהוא רואה כשותפיו הטבעיים, ובראש ובראשונה החרדים", הסביר ח"כ שלח והוסיף כי אין לו טענות כלפי ש"ס. "הם מנסים לשמר את המונופול שלהם בבתי הדין, זה לא בסדר בעיניי אבל הם שמים את זה על השולחן", אמר. "יש פה שני גורמים: ראש הממשלה ומפלגת הבית היהודי שכוללת היום גם את שרת המשפטים. ראש הממשלה זה אותו ראש ממשלה שבגללו יוזמת החקיקה של אלעזר שטרן שאנחנו העברנו אותה בוועדת החוקה, שהיא מוכנה לקריאה שנייה ושלישית".

ככה זה פוליטיקה - אם הייתם מקבלים הרבה יותר מנדטים יכול להיות שלא היינו מגיעים לרגע הזה?

"זה לא עניין של יותר מנדטים. ראש הממשלה מרבה לדבר על משילות. משילות זה גם שאדם עומד מאחורי החלטותיו. ראש הממשלה הזה באופן שיטתי בגיור, בגיוס, בתקציבים, הולך וסותר החלטות שהוא עצמו קיבל, חוקים שהוא עצמו תמך והעביר אותם רק לפני שנה. אם זו משילות, אז יש בעיה למדינת ישראל".

"ישראל לא מסוגלת להשפיע על ההסכם עם איראן, וזה בעייתי"

הנושא האחרון שעליו נשאל חבר הכנסת, הוא המשא ומתן השנוי במחלוקת עם איראן בסוגיית הגרעין. לח"כ שלח אין ספק שמדובר בהסכם בעייתי למדינת ישראל. "איך שהסוגיה הזאת לא תיגמר, זה הסכם בעייתי למדינת ישראל מפני שהוא משמר את האופציה הגרעינית של איראן", אמר.

אולם לישראל יהיה קשה, לטענתו, לפעול בנידון בשל יחסיו הבעייתיים של ראש הממשלה עם הבית הלבן. "הבעיה העיקרית היא שישראל, במידה רבה, בגלל מדיניותו של ראש הממשלה, בגלל המדיניות הלעומתית שלו כלפי הבית הלבן, איננה שחקן בשלב הזה. אנחנו שמנו את עצמנו במקום שמצד אחד הפכנו את זה לבעיה של ישראל מול איראן ולא איראן מול העולם, והדבר השני, אנחנו איננו שחקן בגלל מערכת היחסים בין ראש הממשלה לבית הלבן".

אז מה נשאר? לפשוט לוביסטים על הקונגרס ולקוות שהוא יטרפד? שחברי ממשלת ישראל ייסעו לקונגרס וינסו להתנגד להסכם הזה?

"צריך לפעול למען העמדה הישראלית, וכשראש הממשלה עשה את זה בצורה כל כך אגרסיבית יצרנו מצב שאנחנו לא שחקנים, וההסכם הזה שהולך ומתברר כהסכם מאוד בעייתי, מאוד לא פשוט, הוא הסכם שבסופו של דבר ישראל, בנקודת הסיום המכריעה שלו, לא מסוגלת להשפיע עליו, וזה חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully