וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בלשכת ראש הממשלה: "הוויתורים לאיראן הולכים וגדלים"

5.7.2015 / 0:33

הגורמים התייחסו לדיווח לפיו איראן והמעצמות הגיעו להסכמה לגבי הקלת הסנקציות מעל טהראן בדרך להסכם על תכנית הגרעין שלה. "זה נושא שהמעצמות בעצמן סימנו כקו אדום", טענו הגורמים

צילום: זוהר גואטה, רויטרס; עריכה: טל רזניק

גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שבו ותקפו אמש(שבת) את הסכם הגרעין הנרקם בין איראן למעצמות, בעקבות הדיווח לפיו הצדדים הגיעו להבנות בעניין הקלת הסנקציות מעל טהראן. "בכל יום שעובר, הוויתורים של המעצמות לאיראן הולכים וגדלים", אמרו הגורמים. "ויתורים במנגנון הפיקוח, ויתורים באופן הסרת הסנקציות, ויתורים באשר למספר הצנטריפוגות, המחקר והפיתוח לצנטריפוגות מתקדמות ועוד".

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות אי-פי, גורמים דיפלומטים המעורים בפרטי המשא ומתן טענו כי הצדדים הגיעו אתמול להסכמה עקרונית לפני חתימה בנוגע להקלת הסנקציות. מדובר בסוגיה השנויה ביותר במחלוקת בין ארצות הברית לאיראן. לדברי הדיפלומטים, הדבר עדיין לא אושר באופן סופי וטרם נחתם המסמך שמאשר את ההסכמה על סוגיית הסנקציות. עם זאת, הם הבהירו כי מומחים משני הצדדים הסכימו על קווי המסמך, והם עובדים על יתר פרטי המתווה.

עוד חדשות:
הממשלה תאשר: בתי הדין הרבניים יועברו לש"ס, רפורמת הגיור תיקבר
מחר משאל העם: היוונים יבחרו בין כניעה לאירופה לבין אי ודאות
תיעוד: לוחמי דאעש מוציאים להורג עשרות חיילי צבא אסד בתדמור

ראש הממשלה בפארק הייטק, באר שבע, 2 ביולי 2015 חיפוש בנימין נתניהו ביבי סייבר פארק הייטק ספק פול. הרצל יוסף,
ראש הממשלה נתניהו בפארק ההייטק בבאר שבע, השבוע/הרצל יוסף

לדברי הגורמים בלשכת ראש הממשלה, "מדובר בוויתורים בנושאים שהמעצמות הנושאות ונותנות בעצמן סימנו אותם בפומבי כקווים אדומים. הוויתורים האלה מפלסים לאיראן את הדרך לארסנל של פצצות גרעין תוך עשור אם תעמוד בהסכם, ולפצצות גרעין בודדות תוך זמן קצר יותר אם תבחר לעקוף את מתווה הפיקוח שמסתמן כפי שעשתה בעבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"גם עם הסכם, איראן תמשיך להיות איום קיומי על ישראל"

הגורמים טענו כי "מרגע שיוסרו הסנקציות ויזרימו לכלכלת איראן עשרות ומאות מיליארדי דולרים, לא תהיה דרך חזרה – מכונת התוקפנות והטרור האיראנית שפועלת בכל רחבי העולם רק תתעצם. איראן היא המדינה המסוכנת בעולם, ומעשיה מסוכנים בהרבה מאלה של דאעש. אסור לסלול לה את הדרך להשגת הנשק המסוכן בעולם ולמלא את קופות הטרור והמלחמה שלה במאות מיליארדי דולרים. אסור שסופה של העסקה הזאת יהיה כמו זאת שהושגה עם קוריאה הצפונית".

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בניו יורק, 13 ביוני 2015. רויטרס
קלינטון/רויטרס

גם הילרי קלינטון, שמתמודדות בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, התייחסה אמש לדיווח. "גם אם יגיעו להסכם, איראן תמשיך להיות איום קיומי על ישראל", אמרה באירוע שנערך במסגרת הקמפיין שלה לנשיאות. קלינטון הוסיפה כי "האגרסיביות של איראן לא תיעלם לאחר החתימה על ההסכם. היא תישאר מדינה עיקרית שתומכת בטרור ותמשיך להשתמש בנציגיה כמו חיזבאללה ולערער את הממשלות באזור ומעבר לו".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully