וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן והמעצמות הגיעו להסכמה בסוגיית הסנקציות

4.7.2015 / 15:16

גורמים דיפלומטים טוענים כי הצדדים הגיעו להסכמה על ההקלות בסנקציות על טהראן - הסוגיה השנויה ביותר במחלוקת בין איראן לארצות הברית. עם זאת, הדבר טרם נחתם והעבודה על יתר פרטי המתווה נמשכת

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

איראן והמעצמות הגיעו היום (שבת) להסכמה עקרונית לפני חתימה בנוגע להקלת הסנקציות על טהראן כחלק מהסכם הגרעין – כך דיווחו גורמים דיפלומטים המעורים בפרטי המשא ומתן. מדובר בסוגיה השנויה ביותר במחלוקת בין ארצות הברית לאיראן.

לדבריהם, הדבר עדיין לא אושר באופן סופי וטרם נחתם המסמך שמאשר את ההסכמה על סוגיית הסנקציות. עם זאת, הם הבהירו כי מומחים משני הצדדים הסכימו על קווי המסמך, והם עובדים על יתר פרטי המתווה.

עוד בוואלה!NEWS:
בפעם השלישית השבוע: שריפה באזור מעלה החמישה, תושבים פונו
ליברמן: "ממשלת נתניהו הנוכחית לא תסיים את שנת 2015"
הפגישה הסודית בין חמאס לאנשי חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ושר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בשיחות הגרעין בווינה, 1 ביולי 2015. רויטרס
צוותי המשא ומתן בווינה, השבוע/רויטרס

אמש הביע שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אופטימיות לגבי האפשרות שייחתם הסכם קבע בין טהראן לבין שש המעצמות, אך הבהיר כי אין ודאות לכך. הצדדים מתכנסים בווינה במטרה לסגור את הפערים שנותרו ביניהם סביב תכנית הגרעין של איראן. זאת לאחר שתאריך היעד המקורי להגעה להסכם - יום שלישי האחרון - הוחמץ ונדחה לשבוע הבא.

"על אף שנותרו עדיין מחלוקות, מעולם לא היינו כה קרובים להסכם", אמר זריף בתום פגישה עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. עם זאת, שר החוץ האיראני הבהיר בהצהרה שפורסמה ביוטיוב כי "אין הבטחה" לכך שאכן יושג הסכם. "יש בי תקווה משום שאני רואה שההיגיון מתחיל לגבור על האשליה. אני חש ששותפיי למשא ומתן הבינו שאיומים ולחץ לעולם לא מובילים לתוצאות הרצויות, אלא לעוינות ולעימותים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully