וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

שריפה פרצה בפעם השלישית השבוע באזור מעלה החמישה ועלה חשד שמדובר בהצתה; דיפלומטים טענו שאיראן והמעצמות הגיעו להסכמה בסוגיית הסנקציות; וליברמן איים שימי הממשלה ספורים. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

אתר רשמי

דיווח: איראן והמעצמות הגיעו להסכמה בסוגיית הסנקציות

איראן והמעצמות הגיעו היום (שבת) להסכמה עקרונית לפני חתימה בנוגע להקלת הסנקציות על טהראן כחלק מהסכם הגרעין – כך דיווחו גורמים דיפלומטים המעורים בפרטי המשא ומתן. מדובר בסוגיה השנויה ביותר במחלוקת בין ארצות הברית לאיראן.

לדבריהם, הדבר עדיין לא אושר באופן סופי וטרם נחתם המסמך שמאשר את ההסכמה על סוגיית הסנקציות. עם זאת, הם הבהירו כי מומחים משני הצדדים הסכימו על קווי המסמך, והם עובדים על יתר פרטי המתווה.

בפעם השלישית השבוע: פרצה שריפה באזור מעלה החמישה, חשד להצתה

שריפה פרצה היום באזור קיבוץ מעלה החמישה שבסמוך לירושלים, והתפשטה לעבר הקיבוץ. 17 צוותי כיבוי פועלים במקום בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי שהוקפצו לאוויר. צוותי הכיבוי השיגו שליטה על האש ופועלים לכיובי מלא של השריפה. מממצאים ראשונים עולה כי ככל הנראה מדובר בהצתה, תחנת הראל של המשטרה פתחה בחקירה.

השריפה החלה בוואדי סמוך והתפשטה לכיוון הקיבוץ. בשל קרבת הלהבות, פינתה המשטרה בצהריים את בריכת השחייה של הקיבוץ ונשקלה האפשרות לפנות חלק מהבתים. נוסף לכך, נפתח חפ"ק במקום. זו הפעם השלישית השבוע ששריפה פרצה באזור.

חשד לרצח: בן 77 צנח אל מותו מבניין במהלך ויכוח עם שכניו

גבר בן 77 נהרג היום לאחר שנפל מהקומה הראשונה בבניין במג'דל שמס במהלך ויכוח שהתגלע בינו לשכניו. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום קבע את מותו. שני גברים בשנות ה-40 לחייהם עוכבו לחקירה. במשטרה בודקים את החשד כי מדובר ברצח.

חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) צפון והמחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ) שהוזעקו למקום אוספים ממצאים בזירה. בתום הערכת מצב בראשות קצין אגף חקירות ומודיעין צפון, ניצב-משנה ניר עקרון, הוחלט להטיל את החקירה על חוקרי ימ"ר צפון בחשד לרצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

צבא סוריה וחיזבאללה פתחו במתקפה על עיר בגבול לבנון

צבא סוריה וכוחות חיזבאללה פתחו במתקפה משולבת על העיר זבדאני המוחזקת בידי המורדים – כך דווח היום בכלי תקשורת ערביים. לפי הדיווחים, הכוחות יורים ארטילריה כבדה ומפציצים מהאוויר את העיר הממוקמת ממערב לדמשק, סמוך לגבול עם לבנון.

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות אדם מדווח כי מניין ההרוגים של כוחות ג'בהת א-נוסרה בפיגוע אמש במסגד באריחא, עיר במחוז אידליב שבסוריה, עלה ל-31. הפיגוע אירע בעת שאנשי הארגון הסוני התאספו לארוחה לשבירת צום חג הרמדאן.

כמו כן, כוחות המורדים ובראשם אנשי ג'בהת א-נוסרה הצליחו להשתלט היום על "המרכז למחקרים מדעיים", בסיס צבאי ממערב לעיר חאלב, אשר שימש את צבא סוריה. לפי שעה עדיין מתנהלים קרבות עזים באזורים אחרים בעיר, אותה מנסה לכבוש קואליציית המורדים "אנסאר א-שריעה", שהוקמה השבוע במטרה להשתלט על כל העיר ועל שאר המחוז. במקביל, פתחו הכוחות במערכה חדשה בעיר במטרה לכבוש את האזורים שנותרו בשליטת אסד.

ליברמן: "ממשלת נתניהו הנוכחית לא תסיים את שנת 2015"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום כי ימי הממשלה של בנימין נתניהו ספורים. "ברור שממשלת נתניהו במתכונת הנוכחית לא תסיים את שנת 2015", אמר ליברמן באירוע "שבתרבות" שהתקיים בבאר שבע בהנחיית רועי כ"ץ. "תקציב מסובך לא יעבור. או שאנחנו נראה שינוי בקואליציה, או שנלך לבחירות".

ליברמן הוסיף כי קיימים הבדלים מהותיים בתפישה בינו לבין נתניהו. "יש בינינו הבדלים בהשקפת העולם. אני לא יכול לקבל את גישתו של ראש הממשלה שלא נוכל לבנות בירושלים, וגם חוק הלאום נדחק. כשהוא פיזר את הכנסת ידענו שהוא סגר עם המפלגות החרדיות, הוא מכר להם הכול".

עדויות: הפלסטיני נורה 3 פעמים; צה"ל: "המח"ט פעל כשורה"

"הפלסטיני שנורה למוות בידי מח"ט בנימין ספג כדור בראשו" – כך טוען תחקירן של ארגון "בצלם", שהגיע לאזור מחסום קלנדיה, שם נורה ביום שישי למוות נער פלסטיני שהשליך אבנים לעבר הרכב שבו נסע אלוף-משנה ישראל שומר. התחקירן, שהגיע לבית החולים ברמאללה שם מת מוחמד אל-כסבה מפצעיו, טען עוד כי שני קליעים נוספים פגעו בכתפו ובגבו וכי אל-כסבה יידה אבנים לעבר המח"ט מטווח קרוב. גורמים ישראליים אישרו כי הפלסטיני נורה בראש ובכתף. כמו כן, גורם בפיקוד המרכז, שגיבה את פעולת המח"ט, מסר כי צפויה להיפתח חקירת מצ"ח בנושא.

אירועים מסוג זה מעלים מחדש את שאלת נוהל הפתיחה באש של צה"ל ואם התוצאות במקרה זה היו הכרחיות. הוראות הפתיחה באש לא גלויות לציבור, אך לרוב, באירוע שבו מושלכות אבנים ולא נשקפת סכנת חיים מידית, פותחים בנוהל מעצר חשוד. הנוהל כולל ירי באוויר ובמקרה שהסיכון גובר אז ניתן לירות לפלג הגוף התחתון. רק במקרה שבו קיימת סכנת חיים ממשית, ניתן לבצע ירי כדי להרוג. טרם התברר אם באירוע של היום נשקפה סכנת חיים ממשית למח"ט, שהצדיקה את ירי שלושת הכדורים בפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully