וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם קיבל ההצעה הפלסטינית: "לחקור פשעי 'צוק איתן'"

4.7.2015 / 0:16

מועצת האו"ם לזכויות אדם קראה לישראל ולפלסטינים לחקור "בצורה מקיפה ועצמאית" את הפשעים שבוצעו לכאורה במהלך המבצע בקיץ שעבר. רק ארה"ב התנגדה. נתניהו גינה את המהלך: "לא מעניינות אותה זכויות אדם"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

מועצת האו"ם לזכויות אדם קראה אתמול (שישי) לישראל ולפלסטינים להעמיד לדין את האחראים לפשעי המלחמה שבוצעו לכאורה במהלך מבצע "צוק איתן" ולשתף פעולה עם חקירת בית הדין הפלילי הבינלאומי. ההחלטה, שאותה הגישו הפלסטינים, אושרה במועצה שבה חברות 47 מדינות ברוב של 41 מדינות, לעומת מתנגדת אחת - ארצות הברית - וחמש מדינות נוספות שנמנעו. המועצה קיבלה את דוח ועדת החקירה של האו"ם, שפורסם בסוף החודש שעבר.

אחרי שעות של דיונים מאחורי הקלעים, כל מדינות האיחוד האירופי החברות במועצה, בהן בריטניה, צרפת וגרמניה הצביעו בעד. ההחלטה הדגישה את "הצורך להבטיח שכל האחראים להפרות זכויות האדם הבינלאומיות יעמדו לדין באמצעות חקירה עצמאית ומקיפה של מנגון בינלאומי או פנימי".

עוד בוואלה חדשות:
האתגר הבא של ישראל באו"ם: הצעה לשפוט בכירים על "צוק איתן"
מומחה משפטי: דוח האו"ם לא קביל משפטית, אבל גרם נזק תדמיתי
דוח האו"ם: עימות או התעלמות - איזו אופציה עדיפה לישראל?

הרס ברפיח אחרי תקיפות צה"ל. 24 באוגוסט 2014. AP
הרס ברפיח לאחר תקיפת צה"ל, אוגוסט 2014/AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את החלטת המועצה וטען כי "לא מעניינות אותה העובדות ולא מעניינות אותה באמת זכויות אדם". לדבריו, "ביום שבו נפתחת אש מסיני לעבר ישראל, ובזמן שבמצרים דאעש מבצע פיגועי טרור אכזריים, בסוריה אסד טובח בבני עמו, ובאיראן עולה משנה לשנה מספר ההוצאות השרירותיות להורג – מחליטה מועצת זכויות האדם של האו"ם לגנות את מדינת ישראל על לא עוול בכפה, את מדינת ישראל שפעלה להגן על עצמה מפני ארגון טרור רצחני".

נתניהו אמר עוד כי "ישראל היא הדמוקרטיה היציבה במזרח התיכון, שמקפידה על שיוויון זכויות לכל אזרחיה ופועלת בהתאם לדין הבינלאומי. מי שמפחד לתקוף את הטרור בצורה ברורה, סופו שהטרור יתקוף אותו". הוא הוסיף כי "מועצה שאימצה עד היום יותר החלטות נגד ישראל, מאשר סך כל ההחלטות שקיבלה נגד שאר המדינות, אינה יכולה לקרוא לעצמה מועצת זכויות אדם. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה מפני אלה שקוראים להשמדתה ופועלים יום יום כדי להשיג מטרה זאת".

(עדכון ראשון: 18:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully