וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף אופטימי: "מעולם לא היינו כל כך קרובים להסכם"

4.7.2015 / 0:16

שר החוץ של איראן אמר בהצרה ששודרה ביוטיוב כי "ההיגיון החל לגבור על האשליה בקרב שותפינו למשא ומתן". עם זאת, הוא הבהיר כי נותרו מחלוקות וכי הבטחה לכך שייחתם הסכם על תכנית הגרעין עם המעצמות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף הביע אמש (שישי) אופטימיות לגבי האפשרות שייחתם הסכם קבע בין טהראן לבין שש המעצמות, אך הבהיר כי אין ודאות לכך. הצדדים מתכנסים בווינה במטרה לסגור את הפערים שנותרו ביניהם סביב תכנית הגרעין של איראן. זאת אחראי שתאריך היעד המקורי להגעה להסכם - יום שלישי האחרון - הוחמץ ונדחה לשבוע הבא.

"על אף שנותרו עדיין מחלוקות, מעולם לא היינו כה קרובים להסכם", אמר זריף בתום פגישה עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. עם זאת, שר החוץ האיראני הבהיר בהצהרה שפורסמה ביוטיוב כי "אין הבטחה" לכך שאכן יושג הסכם. "יש בי תקווה משום שאני רואה שההיגיון מתחיל לגבור על האשליה. אני חש ששותפיי למשא ומתן הבינו שאיומים ולחץ לעולם לא מובילים לתוצאות הרצויות, אלא לעימותים ולעוינות נוספים".

עוד בוואלה!NEWS:
לפני משאל העם: שליחנו ליוון מדווח מלב המהומות באתונה
דאעש בסיני קיבל אחריות על הירי: "שיגרנו רקטות לפלסטין הכבושה"
האו"ם קיבל ההצעה הפלסטינית: "לחקור פשעי 'צוק איתן'"

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בוינה 03 יולי 2015. רויטרס
עוד אין הסכם. נשיא איראן חסן רוחאני/רויטרס

הבוקר אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמאנו, לאחר ביקורו באיראן כי יש "הבנה טובה יותר" בין הצדדים סביב כמה נושאים, אולם עדיין נותרו סוגיות לא פתורות. אמנו נפגש בטהראן גם עם הנשיא חסן רוחאני.

"אני מאמין שלשני הצדדים יש הבנה טובה יותר לגבי חלק מהדברים, אולם דרושה עוד עבודה", מסר אמאנו בהצהרה. מטרת הביקור של אמנו הייתה להגיע להסכמה סביב אחד מסלעי המחלוקת הגדולים ביותר בין המעצמות הנוגע לממד הצבאי של תכנית הגרעין שלה.

החקירה של סבא"א, שנותרה תקועה במשך זמן רב, עוסקת בטענות שלפני 2003 - וככל הנראה גם לאחר מכן - טהראן ערכה עבודת מחקר סביב פיתוח פצצה גרעינית. איראן הודפת את ההאשמות האלו בעקביות וטוענת כי הן מבוססות על מידע מזויף שהופץ על ידי סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) ועל ידי המוסד.

המשא ומתן בין המעצמות לאיראן עוסק בעיקר ביכולת העתידיות של תכנית הגרעין של טהראן. ואולם, הן מדגישות כי האצת החקירה של סבא"א, שעשויה לרוש גם את ביקורם של פקחים בבסיסים צבאיים, היא חיונית עבור הסכם הקבע, שאמור להיחתם עד יום שלישי.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully