וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: הרשות הפלסטינית עצרה 108 מפעילי הארגון מאז אתמול

3.7.2015 / 11:05

במסגרת גל המעצרים הנרחב ביותר מאז שנת 2007, באזור חברון, שכם ובית לחם, עצרו מנגנוני הביטחון גם כמה מבכיריו. הסיבה למעצרים, לטענתם, היא האשמות ישראל על אחריותם לפיגועים האחרונים בגדה

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
שוטרים פלסטינים/רויטרס

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ניהלו אתמול (חמישי) והלילה גל מעצרים נרחב נגד תשתיות חמאס באזור חברון, שכם ובית לחם. בחמאס טוענים כי 108 מפעילי הארגון נעצרו, רבים מהם אסירים משוחררים. גורמים רשמיים ברשות הפלסטינית אישרו את הדיווח, ומסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בגל המעצרים הנרחב ביותר מאז שנת 2007. על פי הדיווחים בכלי התקשורת של חמאס, בין העצורים בכירים בארגון וחברי הדרג הזוטר יותר. חמאס טוען כי הסיבה למעצרים היא האשמות מצד ישראל על כך שהארגון עומד מאחורי הפיגועים האחרונים בגדה המערבית.

לפי כלי התקשורת הערביים, מלבד המעצרים החרימו מנגנוני הביטחון ציוד אלקטרוני מחברי הארגון. דובר חמאס, חוסאם בדראן, אמר היום לאתר הפלסטיני "palinfo" כי הצעדים הביטחוניים "המשוגעים" לדבריו, שנוקטת הרשות הפלסטינית נגד בכירי חמאס בגדה, הם במסגרת ניסיונותיה להפחית את פעילויות ההתנגדות נגד ישראל.

בדראן הסביר כי הדבר מבטא את הכפיפות של הרשות הפלסטינית לישראל והטיל על יו"ר הרשות אבו מאזן את האחריות ל"דיכוי והטרור" שמבצעים מנגנוני הרשות. הוא פנה לפלגים השונים בדרישה להתאחד באופן גלוי נגד צעדי הרשות. "זוהי זכותנו להשתמש בכל האמצעים על מנת להפסיק את הפשעים נגד בכירי הארגון בגדה", הוסיף.

עוד על חמאס:
השב"כ חשף תשתית של חמאס בגדה: כ-40 פעילי הארגון נעצרו
חוליה המזוהה עם חמאס קיבלה אחריות לפיגוע בבנימין
חמאס טוען: "הרשות אחראית לפיצוצים האחרונים ברצועה"

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully