וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההחלטה לשחררו: חאדר עדנאן שוב נאזק למיטתו

1.7.2015 / 20:07

העציר הביטחוני חאדר עדנאן, שהוחלט לשחררו לאחר ששבת רעב במשך 55 ימים, נאזק ברגלו למיטתו שבבית החולים אסף הרופא. ארגון זכויות אדם איים לעתור נגד שב"ס: "המהלך נועד להשפיל את עדנאן"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

העציר הביטחוני חאדר עדנאן, אשר הפסיק לפני יומיים את שביתת הרעב שבה נקט במשך 55 יום לאחר שהוסכם לשחררו בעוד כשבועיים, שב ונאזק ברגלו למיטתו שבבית החולים אסף הרופא, בהוראת שירות בתי הסוהר (שב"ס). זאת, למרות שבתחילת השבוע החליט שב"ס לשחררו מהכבילה למיטה, ועל אף מצבו הגופני הירוד. ארגון רופאים לזכויות אדם (רל"א) שיגר פנייה דחופה לשב"ס בקריאה לשחררו באופן מידי מאזיקים, ואיימו לעתור לבית המשפט אם הארגון לא יעשה זאת עד מחר.

אתמול ביקר את עדנאן, תחת אבטחת שב"ס, רופא מטעם הארגון במחלקה הפנימית שבה הוא מאושפז. הרופא טען כי עדנאן היה כבול ברגלו באזיקים, וציין כי מצבו הרפואי היה ירוד. על פי הספרות הרפואית, הסכנה לבריאותו וחייו של שובת הרעב ממשיכה גם לאחר הפסקת השביתה. מדובר בתופעה המוכרת כ"סינדרום ההזנה מחדש", ומתבטאת בין היתר בסיבוכים קשים במאזן נוזלים ומלחים, סכנה לאי ספיקת לב, הפרעות קצב ובצקת ריאות, הפרעות נוירולוגיות ועוד.

עוד בוואלה חדשות:
נתניהו על מתקפת דאעש בסיני: "ישראל ומצרים שותפות למלחמה בטרור"
המחוזי: לשרה רגב אין חסינות במשפט נגד הגולש שכינה אותה "זונה"
פתח תקווה לא יבשה: מגלשת מים ענקית הלהיבה את התושבים

חאדר עדנאן. רויטרס
לא סביר שינסה להימלט. העציר המנהלי חאדר עדנאן/רויטרס

ברל"א סבורים כי אין כל צורך אמיתי לכבול את עדנאן למיטתו ומשוכנעים כי המהלך נועד כדי לפגוע בו ולהשפילו. "בנסיבות הנוכחיות אין זה סביר כלל כי מר עדנאן ינסה להימלט, הן בשל מצבו הבריאותי, והן לאור כך שמועד שחרורו נקבע ל-12 ביולי", נכתב בפניית רל"א לשב"ס. "בוודאי שאין כל בסיס לטענות הנוגעות לחשש להעלמה או פגיעה בראיות, קבלת או העברת חפץ או פגיעה ברכוש או בגוף אדם, בזמן שהוא במצב גופני ירוד, ומנותק מכל אדם שיכול להיות שותף לפעולות אלה".

כמו כן, נכתב כי "הננו פונים ומבקשים לפעול ללא דיחוי לשחרורו מאיזוק של מר עדנאן. בשל דחיפות העניין נמתין עד ל-2 ביולי לתשובה חיובית ועניינית בטרם נחל בפניה לערכאות משפטיות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ביקור העציר המנהלי חאדר עדנאן בבית החולים אסף הרופא, יוני 2015. יותם רונן
ח"כ תומא-סלימאן ורעייתו של עדנאן בבית החולים, שלשום/יותם רונן

בעקבות פניית וואלה!NEWS נמסר משב"ס כי "השמירה על העצור נעשית על פי הנהלים, בכפוף להערכת מצב ולמצבו הבריאותי". מבית החולים אסף הרופא נמסר: "המרכז הרפואי פועל על פי כל כללי האתיקה הרפואית וכמקובל במקומות אחרים. בזמן בדיקת הצוות הרפואי וטיפול, האסיר אינו כבול כלל. לגבי כבילה שלא בזמן הטיפול הרפואי יש להפנות את השאלה לשב"ס".

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, במסגרת ההסכם לשחרורו, עדנאן ישוחרר ככל הנראה ב-12 ביולי, לפני תום חודש הרמדאן, וכחות הביטחון יתחייבו שלא לעצור אותו שוב במעצר מנהלי. גורם ביטחוני הבהיר בשיחה עם וואלה!NEWS: "לאחר שנעשתה פנייה של הצלב האדום, הוחלט שבעוד שבועיים ישוחרר חאדר עדנאן, בתנאי שיפסיק את שביתת הרעב. מערכת הביטחון לא התחייבה בשום צורה שהוא לא ייעצר בעתיד".

ההסכם הושג בתום פגישה בין בא כוחו של עדנאן, עו"ד אוסמה א-סעדי, לבין נציגי הנהלת שירות בתי הסוהר. בימים האחרונים הזהיר שר האסירים הפלסטינים, עיסא קראקע, כי עדנאן עלול למות בכל רגע, והאשים את שב"כ בהתמהמהות ניהול המשא ומתן לסיום שביתת הרעב שלו. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אף דווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התערב באופן אישי במגעים לשחרורו של עדנאן.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully