וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 55 ימים של שביתת רעב: חאדר עדנאן ישוחרר ממעצר מנהלי

29.6.2015 / 7:11

על פי הדיווח ברשת "פלסטין היום", הושג הסכם לשחרורו של העציר המנהלי, שבמסגרתו הוא ישוחרר לפני תום חודש רמדאן. רעייתו: "כל דרישותיו נענו". גורם ביטחוני: "מערכת הביטחון לא התחייבה שהוא לא ייעצר בעתיד"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

הושג הסכם לשחרורו של העציר המנהלי הפלסטיני שייח חאדר עדנאן, השובת רעב זה 55 ימים – כך דווח הלילה (שני) ברשת "פלסטין היום". על פי הדיווח, פרטי ההסכם כוללים את שחרורו ככל הנראה ב-12 ביולי, לפני תום חודש הרמדאן, והתחייבות שלא לעצור אותו שוב במעצר מנהלי. בני משפחתו של עדנאן, השוהים לצדו בבית החולים אסף הרופא, צפויים למסור פרטים נוספים על ההסכם בזמן הקרוב.

גורם ביטחוני הבהיר בשיחה עם וואלה!NEWS: "לאחר שנעשתה פנייה של הצלב האדום, הוחלט שבעוד שבועיים ישוחרר חאדר עדנאן, בתנאי שיפסיק את שביתת הרעב. מערכת הביטחון לא התחייבה בשום צורה שהוא לא ייעצר בעתיד".

ההסכם הושג בתום פגישה בין בא כוחו של עדנאן, עו"ד אוסמה א-סעדי, לבין נציגי הנהלת שירות בתי הסוהר. שלשום הזהיר שר האסירים הפלסטינים, עיסא קראקע, כי עדנאן עלול למות בכל רגע, והאשים את השב"כ בהתמהמהות ניהול המשא ומתן לסיום שביתת הרעב שלו. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אף דווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התערב באופן אישי במגעים לשחרורו של עדנאן.

עוד בוואלה חדשות:
אחרי 55 ימים בשביתת רעב: העציר הפלסטיני שוחרר מאזיקים
האסיר הביטחוני ששובת רעב והפך לסמל המאבק הפלסטיני בכיבוש

ביקור העציר המנהלי חאדר עדנאן בבית החולים אסף הרופא, יוני 2015. יותם רונן
ח"כ תומא-סלימאן ורעייתו של עדנאן בבית החולים, היום/יותם רונן

רעייתו של עדנאן, רנדה, שהצטרפה אליו אתמול בשביתת הרעב, מסרה הלילה כי מדובר ב"ניצחון גדול" והוסיפה כי במסגרת ההסכם, "כל דרישותיו נענו". כמו כן, אתמול ביקרו את עדנאן כמה חברי כנסת מהרשימה המשותפת. ח"כ ג'מאל זחאלקה בירך את עדנאן על ההסכם לשחרורו, והוסיף בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "יחי המאבק, ויחי הרצון לחופש".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מסרה לאחר הביקור: "מצבו הבריאותי של השייח מעיד על עומקם של פשעי הכיבוש; פשע נגד משפחה נוספת ונגד שייח שנעצר פעם אחר פעם בלי הגשת שום כתב אישום נגדו". לדבריה, "אפשר לראות את העוצמה והנחישות בעיני הילדים שמצהירים כי הם יישארו כאן עד שיוכלו לחזור הביתה ביחד עם אביהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ביקור העציר המנהלי חאדר עדנאן בבית החולים אסף הרופא, יוני 2015. יותם רונן
"אפשר לראות את העוצמה והנחישות בעיני הילדים/יותם רונן

ח"כ חנין זועבי ביקרה אף היא בבית החולים והבהירה כי קיימת סכנה ממשית לחייו של עדנאן, וקראה לישראל לפעול לשחרורו בהקדם האפשרי. בתחילת שנת 2012, עדנאן שוחרר ממעצר מנהלי לאחר ארבעה חודשי מעצר ושביתת רעב שנמשכה חודשיים, מבלי שהוגש נגדו כתב אישום.

(עדכון ראשון: 1:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully