וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים התעכבה ב-5 דקות – האסיר נותר שבועות בכלא לחינם

1.7.2015 / 9:00

נ' נשפט ל-13 חודשי מאסר ונוכה לו שליש בשל התנהגות טובה. הוא הגיע לוועדת שב"ס, שהייתה אמורה לאפשר לו להתחיל בהליך השיקום. מכיוון שהדיון חרג מעבר למתוכנן, הוא נדחה – ונ' נותר מאחורי סורג ובריח

פרוטוקול ועדת השחרורים בבית סוהר אשל. באדיבות המצולמים
פרוטוקול הוועדה, שם מצוין העיכוב בחמש דקות/באדיבות המצולמים

חמש דקות של עיכוב בוועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר (שב"ס) גרמו לאדם שהיה אמור להשתחרר לרצות שלושה שבועות נוספים מאחורי סורג ובריח - כך עולה מפרוטוקולים של ועדת השחרורים. ביום חמישי האחרון שוחרר לבסוף העצור לביתו.

בתחילת החודש הופיע האסיר, נ', בפני ועדת השחרורים לאחר שנשפט ל-13 חודשי מאסר ונוכה לו שליש בשל התנהגות טובה. הוא היה אמור להתחיל את תהליך השיקום שלו מיד עם יציאתו מהכלא. אלא שבשעה 16:35 ביום הדיון, שלושה ביוני, החליטה הוועדה, המורכבת מהשופט בדימוס משה מכליס, מעובדת סוציאלית, מאשת חינוך ומסוהרת - שלא לדון בשלושת האסירים האחרונים שנקבעו לה לאותו יום מאחר שסיימה את עבודתה, ואף חרגה בחמש דקות תמימות. "השעה 16:35 והועדה סיימה את עבודתה ואינה יכולה לדון בתיק זה. המשך דיון בעוד שלושה שבועות", נטען.

עוד בוואלה חדשות:
הרפורמה בבריאות הנפש יוצאת לדרך: מי זכאי לקבל טיפול?
בעקבות שרשרת הפיגועים: צה"ל תגבר כוחות בבנימין
שוב בדרך לשביתה? עובדי מפעלי ים המלח הכריזו על סכסוך עבודה

במשך שלושת השבועות הבאים נשאר נ' בכלא. ביום חמישי האחרון התקיים הדיון בעניינו והוא אכן שוחרר - שלושה שבועות לאחר המועד המקורי, כאשר תכנית השיקום שהיה אמור להתחיל כבר התחילה בלעדיו.

"עצוב שהוא היה צריך להישאר במאסר שלושה שבועות נוספים רק כי הוועדה סיימה את יומה", אמרה פרקליטתו, עו"ד ליבת אביטל אזולאי. "עצוב לי שנחסכו מהאסיר הזה שלושה שבועות של חירות - והכי חשוב, שנחסכו ממנו שלושה שבועות של טיפול אינטנסיבי כזה שלא ניתן בין כתלי הכלא. חצי שעה מזמנה היקר של הוועדה הנכבדה, מול שלושה שבועות מאסר עקר. העיקר שמלמדים אותנו על איזונים".

מהנהלת בתי המשפט נמסר: "נציגי הציבור, אשר משמשים כחלק מוועדות השחרורים יושבים עד השעה 16:00, ביום שלושה ביוני 2015 נמשכו דיוני הוועדה מעבר לשעה 16:00. בתום יום הדיונים התקבלה החלטה לדחות את הדיון, עורכת הדין של המבקש נכחה בעת מתן החלטה זו".

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully