וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: יופחתו חובות המים של צרכנים נזקקים

על פי הצעת החוק, שהגיש ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ועדה מיוחדת תוסמך להעניק הנחות של עד 90% לבעלי חובות שיוכיחו שהם עומדים בקריטריונים המתאימים. "מדובר במצרך חיוני ויסודי"

ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה/ShutterStock

אחרי איסור על ניתוקי המים לחייבים, צעד נוסף לסיוע לאוכלוסיות חלשות: ועדת הנחות שתאשר הפחתת חובות לצרכנים נזקקים. הצעת חוק חדשה קובעת כי הפחתת חוב לצרכן נזקק תוכל להינתן על ידי ועדה שתפעל בתאגידי המים, בכפוף לחוות דעת סוציאלית.

הצעת החוק, שהוגשה היום (שלישי) על ידי ח"כ דוד ביטן (הליכוד), קוראת להחזיר את ועדת ההנחות שפעלה בעבר ברשויות המקומיות והעניקה הנחות של עד 90% בצריכת המים לנזקקים. על פי ההצעה, שר התשתיות, בהתייעצות עם שר האוצר, שר הרווחה והרשות הממשלתית למים ולביוב, יתקין תקנות שיכללו תנאים להפחתת חובות של צרכנים נזקקים בגין צריכת שירותי מים וביוב. ההפחתה תאושר על ידי ועדה להפחתת חובות שתפעל בתאגידי המים בכפוף למספר תנאים בהם: צרכן נזקק יצטרך להוכיח כי החוב לא נובע מצריכת מים בכמויות בלתי סבירות; הצרכן מוכר על ידי שרותי הרווחה ברשות המקומית והם תומכים בבקשתו להפחתת חובו, וכן כי לצרכן הנזקק אין נכסים בעלי ערך כלכלי שמימושם יכול לאפשר פירעון החוב או חלקו.

עוד בוואלה!NEWS:
חלמאות: גוף אחד ב"הפניקס" אישר תשלום לנכה, השני סירב
המדיניות החדשה למבקשי מקלט: "עד מתי סהרונים? עד שתחליט לעזוב"
כך מקשה משרד הפנים על זוגות של ישראלים ומבקשי מקלט

מדובר בצעד נוסף לטובת סיוע לאוכלוסיות נזקקות. בפברואר אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת את כללי תאגידי המים לפיהם מאפריל לא יוכלו תאגידי המים להחליט עצמאית על ניתוק חייבים מאספקת המים. על מנת לנתק חייב יהיה על התאגיד לפנות לוועדה מייעצת למנהל רשות המים, רק אחרי שהחוב השוטף של החייב הגיע לסכום של אלף שקל ועליו להוכיח שניסה לגבות את החוב במשך חצי שנה.

"בעבר, בימים בהם אספקת המים הייתה בידי עירייה פעלה ועדה להנחות סוציאליות והיו 'חריגי מים סוציאליים' שקיבלו הנחה על עד 90%," אמר ח"כ ביטן, שכיהן שנים ארוכות כחבר מועצת עיריית ראשון לציון. "המצב היום בעייתי שכן גם אם קובעים איסור ניתוק זה לא אומר שהחוב לא קיים או שהתאגיד לא נוקט בהליכים. לאור העובדה שמדובר במצרך חיוני ויסודי נכניס את אותו תהליך שהיה בעיריות לחוק שיסייע לאוכלוסיות רבות".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully