וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום סודאן: "חיילי הצבא אנסו ילדות ושרפו אותן בחיים"

חוקרים של כוח המשימה של האו"ם בדרום סודאן חשפו ראיות המצביעות על "הפרות נרחבות של זכויות אדם, בברוטליות ובאינטנסיביות חסרות תקדים". בחודשים האחרונים, מלחמת האזרחים "החריפה בעוצמתה"

פליטים מדרום סודאן במחנה פליטים בקניה, יוני 2015. רויטרס
פליטים מדרום סודאן במחנה בקניה, החודש/רויטרס

חיילים של צבא דרום סודאן אנסו ילדות בבתיהן ושרפו אותן בעודן בחיים – כך עולה מדוח האו"ם שפורסם היום (שלישי). על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, החוקרים של כוח המשימה של האו"ם בדרום סודאן, UNMISS, חשפו ראיות המצביעות על "הפרות נרחבות של זכויות אדם, בברוטליות ובאינטנסיביות חסרות תקדים".

הדוח מבוסס על מידע שנמסר מ-115 קורבנות ועדי ראייה במדינת יוניטי שבצפון המדינה, שהפכה החל מחודש אפריל האחרון למוקד לחימה מרכזי במלחמת האזרחים המתחוללת זה כשנה וחצי. "השורדים דיווחו ש'צבא השחרור העממי של סודאן' והמיליציות הלוחמות לצדו ממחוז מאיום תקפו את האוכלוסייה המקומית, שרפו כפרים שלמים והשמידו אותם, וגירשו יותר ממאה אלף בני אדם מבתיהם", צוין בדוח.

עוד בוואלה חדשות:
"אין אנשים ברחובות": האופוזיציה החרימה את הבחירות בבורונדי
הטרור הגיע לצ'אד: יותר מ-20 נהרגו בפיגוע התאבדות בבירה
למרות צו המעצר: נשיא סודאן הורשה לעזוב את דרום אפריקה

פליטים מדרום סודאן במחנה פליטים בקניה, יוני 2015. רויטרס
"הפרות נרחבות של זכויות אדם, בברוטליות ובאינטנסיביות חסרות תקדים"/רויטרס

עוד נכתב בדוח כי "חלק מהאישומים המטרידים ביותר שחשפו החוקרים של UNMISS התמקדו בחטיפת נשים וילדות והתעללות מינית בהן. חלקן אף נשרפו בבתיהן בעודן בחיים". בחודשים האחרונים, הלחימה בין הכוחות הנאמנים לנשיא סלבה קייר למורדים הנאמנים לסגן הנשיא לשעבר ריק מצ'אר "התגברה בעוצמתה וברמת האכזריות שלה".

מוקדם יותר החודש, דוח נוסף שפרסמה סוכנות האו"ם לילדים, יוניצ"ף, קבע כי הצדדים הלוחמים ביצעו פשעים חמורים נגד ילדים. בין היתר, הלוחמים סירסו ילדים צעירים, אנסו ילדים וילדות ועינו אותם לפני שרצחו אותם. על פי נתוני האו"ם, כשני שלישים מ-12 מיליון אזרחי המדינה הצעירה זקוקים לסיוע הומניטרי, וכשישית מהם נמלטו מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully