וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין אנשים ברחובות": האופוזיציה החרימה את הבחירות בבורונדי

29.6.2015 / 20:52

בחירות לפרלמנט המדינה האפריקנית התקיימו ברקע המחאה נגד החלטתו של הנשיא פייר נקורנזיזה להתמודד לכהונה שלישית. בכירים במשטרו נמלטו במדינה והאיחוד האירופי מאיים לעצור את הסיוע

נשיא בורונדי פייר נקורנזיזה בדרך להצביע בבחירות לפרלמנט, 29 ביוני 2015. רויטרס
נשיא בורונדי/רויטרס

אזרחי בורונדי הצביעו היום (שני) בבחירות לפרלמנט במדינה ברקע התעקשותו של הנשיא פייר נקורונזיזה להתמודד לכהונה שלישית בחודש הבא. האופוזיציה החרימה את הבחירות, שזכו לביקורת מצד מדינות אפריקה ואירופה בשל חוסר היכולת לוודא שהן מתנהלות באופן שוויוני. נקורונזיזה, שהיה בזמן מלחמת האזרחים מפקד של ארגון מורדים, הצביע בקלפי בצפון המדינה, בסמוך לעיירה שבה הוא מתגורר. עם זאת, דיפלומט שמוצב במדינה סיפר כי "אין הרבה אנשים" בקלפיות.

איימבלה ניונקורו, בן ה-20, שהיה בעבר תומך של מפלגת השלטון, אמר כי הוא לא הצביע משום שהנשיא לא שיפר את הכלכלה ולא קיים הבטחות נוספות. "אני מאוד מאוכזב מכל מה שהפוליטיקאים עושים", אמר. באזורים בבירה שבהם נרשמו הפגנות אלימות נגד הנשיא הורגשה אך בקושי אווירת בחירות.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי הניסיון להדיח את הנשיא: מנהיגי ההפיכה בבורונדי נעצרו
צבא בורונדי הודיע: הדחנו את הנשיא שהפר את החוקה
נשיא בורונדי הודיע כי יתמודד בבחירות - והוביל למהומות

האיחוד האירופי, שמעביר כספים רבים למדינה, איים היום להקפיא את הסיוע לאחר שהמדינה התעלמה מקריאות האו"ם והאיחוד האפריקני לדחות את הבחירות לפרלמנט ולנשיאות, שיתקיימו ב-15 ביולי. מתנגדי הנשיא טוענים כי התמודדותו הקרובה מפרה את החוקה, אולם הממשלה המשיכה בהליך הבחירות לפי לוח הזמנים המקורי בזמן שהמדינה נמצאת במשבר הפוליטי החמור ביותר מאז הסתיימה מלחמת האזרחים ב-2005.

מאז תחילת המשבר נמלטו מהמדינה 140 אלף בני אדם – יותר מאחוז מכלל האוכלוסייה – וגרמו לחשש בקרב מדינות האזור מסכסוך דמים נוסף באזור שידע לאורך ההיסטוריה מלחמות עקובות מדם ומעשי הרג המוניים, כמו רצח העם שאירע ברואנדה השכנה ב-1994. בחודש שעבר אירע ניסיון הפיכה במדינה, בזמן שנקורונזיזה שהה בטנזניה. בכירי הצבא והשלטון שקשרו את הקשר נעצרו לאחר הניסיון הכושל, שבמהלכו נהרגו כמה עשרות חיילים. מאז נמלטו מהמדינה כמה מבכירי השלטון, בהם אחד מסגניו של נקורונזיזה, שביקש מקלט בבלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully