וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מבהיר: אין שינוי בתמיכתה של רוסיה במשטר אסד

29.6.2015 / 16:11

נשיא רוסיה נפגש עם שר החוץ הסורי אל-מועלם, שטען כי מוסקבה הבטיחה להמשיך לספק סיוע כלכלי, פוליטי וצבא לדמשק. זאת אחרי הדיווחים שלפיהם פוטין מצמם את התמיכה באסד, שאיבד שטחים רבים לטובת המורדים

נשיא רוסיה ודלימיר פוטין הבהיר היום (שני) כי לא חל שינוי בתמיכה של מוסקבה בסוריה – זאת אחרי הדיווחים שלפיהם רוסיה החליטה לצמצם את הסיוע למשטרו של בשאר אסד, שנלחם זה ארבע שנים וחצי בארגוני המורדים השונים בארצו ולאחרונה ספג מפלות קשות מידיהם.

"קיבלתי הבטחה מצד רוסיה לסיוע – פוליטי, כלכלי וצבאי", מסר שר החוץ של סוריה וואליד אל-מועלם במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה בתום פגישתו עם פוטין במוסקבה. הוא לא סיפק פרטים נוספים. במסיבת העיתונאים השתתף גם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שחזר על עמדתה של מוסקבה שלפיה הדרישה לשינוי המשטר בדמשק מסייעת לארגונים הקיצוניים, שהפכו לבולטים ולחזקים ביותר במאבק המדמם נגד אסד.

לקריאה נוספת על על המלחמה בסוריה
שנה ל"מדינה האיסלאמית": האתגרים שעומדים בפני העולם החופשי
אחרי 200 הרוגים: הכורדים הדפו שוב את דאעש מכובאני

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ סרגיי לברוב בפגישה עם שר החוץ של סוריה וואליד אל-מועלם במוסקבה, 29 ביוני 2015. רויטרס
פוטין ולברוב בפגישה עם אל-מועלם, היום/רויטרס

בתוך כך, צבא סוריה טען היום כי הוא השתלט מחדש על שכונת מגורים גדולה בעיר אל-חסכה שהייתה בידי לוחמי דאעש מאז הסתערו על העיר שבצפון-מזרח המדינה בשבוע שעבר. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי הצבא "טיהר" את הרובע הדרומי של העיר מלוחמי דאעש, ששולט בכמחצית משטחה של סוריה, אולם בעיקר על האזורים הלא מאוכלסים שלה. העיר, שהשליטה בה מחולקת בין משטר אסד לבין הכורדים, חיונית לכל הצדדים בשל סמיכותה לגבול עם עיראק.

במקביל, צבא סוריה מנהל קרב בלימה נגד קואליציה של ארגוני מורדים בדרום המדינה, שפתחו בשבוע שעבר במבצע צבאי לכיבוש העיר דרעא ופאתיה. עד כה מצליחים כוחות הביטחון של סוריה לעמוד במתקפה, שבה משתתפים עשרות ארגוני מורדים – מתונים ואיסלאמיים. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה שבסוף השבוע נהרגו עשרות מורדים בקרבות, אך לרוב מסתירים כלי התקשורת הרשמיים של סוריה את המצב האמתי בשטח ואת ההרוגים בשורות המשטר.

לוחמי המורדים הסורים מתכנסים לקראת תחילת המתקפה לכיבוש העיר דרעא, יוני 2015. רויטרס
מורדים סורים בדרכם למתקפה על העיר דרעא, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully