וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל מזהירה: אם גוש האירו ייפול, אירופה תיפול יחד עמה

קנצלרית גרמניה התייחסה למשבר ביוון וטענה כי על אירופה לדעת להתפשר, אך במקביל לשמור על עקרונותיה. "ייתכן שבטווח הקצר אנחנו יכולים לוותר, אך תדמיתנו תיפגע". ריאיון באולפן וואלה!NEWS

עריכה: יאיר דניאל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה היום (שני) למשבר עם יוון והבהירה כי "אירופה צריכה לדעת להתפשר" והזהירה כי "אם האירו ייפול, אירופה תיפול". עם זאת, היא התעקשה כי על גוש המטבע המאוחד להיצמד לעקרונותיו. לאחר שראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס הודיע בסוף השבוע כי יערוך משאל עם על הסדר החוב החדש שהוצע למדינה על ידי בעלי החוב הזרים שלה, הגיבו שותפותיה של אתונה לגוש האירו בזעם וטענו כי בכך הגיע לסיומו המשא ומתן בין הצדדים.

"אם היכולת שלנו להגיע לפשרות תלך לאיבוד, אז אירופה תהיה אבודה", הדגישה מרקל, שמצד שני הבהירה כי "צריך להילחם על העקרונות של אירופה", אחרת תדמיתה עלולה להיפגע. "ייתכן שאנחנו יכולים לוותר להם בטווח הקצר ולהגיד: 'בואו נוותר רק פעם אחת', אבל אני אומר: בטווח הבינוני והארוך, זה יפגע בנו. זה יפגע בנו בכך שאנחנו (אירופה) נפסיק להיות רלוונטיים בעולם ושהאחדות שלנו תתפוגג".

"זאת הסיבה שאנחנו צריכים לקדם שוב ושוב את היכולת להתפשר ואת העקרונות של אירופה", אמרה הקנצלרית לפני פגישת חירום עם מנהיגי מפלגתה וראשי ועדות הפרלמנט שבה ידונו על המשבר ביוון. מוקדם יותר מסר הדובר של מרקל, שטפן זייברט, כי מרקל עדיין מוכנה לדון על הנושא עם ציפראס, למרות הפיצוץ במשא ומתן.

לקריאה נוספת על המשבר ביוון
המשבר ביוון: הבנקים יישארו סגורים לפחות עד למשאל העם
למרות האיום: הבנק המרכזי האירופי ימשיך הסיוע ליוון

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, 29 ביוני 2015. רויטרס
חוששת לעתיד הגוש. קנצלרית גרמניה מרקל, היום/רויטרס

הלילה אישרה ממשלת יוון כי הבנקים במדינה יישארו סגורים לפחות עד 6 ביולי, ויוטלו הגבלות על משיכת מזומן ממכשירי כספומט. הכספומטים צפויים להיות סגורים במהלך היום, אולם יופעלו מחדש לקראת שעות הערב. לא יהיה ניתן למשוך יותר מ-60 אירו בכל יום. ההגבלות נועדו להתמודד עם משיכות המזומנים הרבות מהבנקים היוונים, מחשש לקריסת המערכת הכלכלית במדינה.

מחר יפוג תוקפה של חבילת הסיוע הנוכחית שניתנה לממשלה היוונית, ויוקפאו הכספים שהוקצו לה על ידי הבנק האירופי המרכזי. לפיכך, אתונה לא תוכל לפרוע את החוב של 1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע הבינלאומית. ציפראס ביקש להאריך את תוקף חבילת הסיוע עד לקיום משאל העם, אולם באיחוד האירופי דחו את בקשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully