וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אובמה שלח איגרת פרטית להנהגה באיראן"

העיתון האיראני "המשהרי" ציטט מחוקק במדינה שטען כי "מנהיג אחת המדינות השכנות" - ככל הנראה ראש ממשלת עיראק - העביר את המכתב לגורמים רשמיים בטהראן". נושא המכתב היה שיחות הגרעין, אך לא פורט מעבר לכך

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שלח לאחרונה איגרת פרטית להנהגה באיראן דרך ראש ממשלת עיראק - כך דיווח היום (שני) עיתון איראני, יממה לפני תאריך היעד המקורי לשיחות הגרעין, שצפוי להידחות בשל הפערים בין הצדדים. לא התקבל אישור רשמי לדיווח מצד שני הצדדים. אתמול הודיע משרד החוץ של איראן כי שיחות הגרעין בין המדינה לשש המעצמות יוארכו ויימשכו אל תוך חודש יולי.

לפי הדיווח בעיתון "המשהרי", היומון הנפוץ ביותר במדינה, שהתבסס על מחוקק איראני, "אחד ממנהיגי המדינות השכנות לקח את המכתב של אובמה והעביר אותו לגורמים רשמיים בטהראן". עוד דווח כי נושא האיגרת היה שיחות הגרעין, מבלי לפרט על תוכנה. העיתון טען כי ייתכן שהמכתב הועבר על ידי חיידר אל-עבאדי, שנפגש עם אובמה ב-8 ביוני בשולי פסגת שבע המדינות המתועשות (G7) שהתקיימה בגרמניה. ראש ממשלת עיראק ביקר בבירת איראן ב-17 ביוני, שם נפגש עם המנהיג העליון עלי חמינאי ועם הנשיא חסן רוחאני.

בחודש נובמבר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי אובמה שלח בחשאי איגרת לחמינאי, שבה דיבר עמו על שיתוף פעולה במלחמה נגד ארגון דאעש במקרה שבו ייחתם הסכם גרעין בין הצדדים.

לקריאה נוספת בנושא
איראן הודיעה: "שיחות הגרעין יוארכו לחודש הבא"
איראן: "הסכם גרעין בהישג יד, אם לא יהיו דרישות מוגזמות"

חמינאי - אובמה מפוצלת. רויטרס, AP, רויטרס
לא התקבל לדיווח אישור רשמי. אובמה וחמינאי/רויטרס, רויטרס, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully