וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה יצירתית: גלולות להפסקת היריון הועברו לפולין ברחפן

ארגון פמיניסטי בגרמניה החליט לעורר מודעות לחוקים המחמירים נגד הפלות בפולין מבלי לעבור על החוק הפולני. רחפן שנשא את התרופה חצה את נהר האודר ונחת בפולין. כמה נשים פולניות כבר נטלו את הגלולה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

ארגון פמיניסטי מגרמניה הצליח לעקוף את החוק הפולני בצורה מתוחכמת, כשהטיס שלשום (שבת) על גבי רחפן - כלי טיס קטן לא מאויש - גלולות להפסקת הריון. הרחפן המריא מפרנקפורט אן-דר-אודר, חצה את נהר האודר המפריד בין גרמניה לפולין, ונחת במרחק עשרות מטרים ליד העיירה סלוביצה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, כמה נשים פולניות קיבלו אותו בשמחה, ושתיים מהן אף נטלו את הגלולה.

בכך נמצאה פרצה בחוק הפולני, שאינו דורש רישיון לשימוש ברחפנים, ואינו אוסר לייבא ולהפיץ את הגלולות באמצעותם. פולין היא מדינה קתולית אדוקה - 88% מהאוכלוסייה, ויש בה חוקים נוקשים נגד הפלות. רק בשלושה תנאים מותר לאישה לעבור הפלה במדינה: במקרה של סכנת חיים שנשקפת לאם, בהיריון שהוא תוצאה של אונס או גילוי עריות, או כשהעובר סובל ממום קשה. אסור לייבא גלולות להפסקת היריון או למכור אותן. ארגון הבריאות העולמי מעריך שפולניות רבות עוברות הפלה בדרכים לא חוקיות בשטח המדינה, או במדינות אחרות שאליהן הן נוסעות במיוחד לשם כך.

רבקה גומפרטס, רופאה ומייסדת הארגון "נשים על גלים", העומד מאחורי היוזמה, אמרה: "אנחנו רוצות לעורר מודעות לזכות הנשים להפלה בטוחה. השימוש במזל"ט הוא עוד דרך פעולה, המאפשרת לנו למשוך תשומת לב בינלאומית לחוסר הצדק החברתי שנשים עוברות במקומות שבהם הפלה אינה חוקית".

הארגון הפמיניסטי טוען שבכוונתו להמשיך להעביר גלולות להפסקת היריון לפולין באותה הדרך. כמובן, לא מדובר בפתרון לתופעה, מפני שרחפן קטן ועליו מצלמה אינו מסוגל לשאת כמות גדולה של תרופות. עם זאת, המהלך סייע להעלות את הנושא לסדר היום ולתודעה.

עוד כתבות מהעולם:
שנה ל"מדינה האיסלאמית": האתגרים שעומדים בפני העולם החופשי
נמשכת חקירת המחבל מצרפת; "צילם סלפי עם הגופה חסרת הראש"
הקהילה הגאה בארה"ב חוגגת: "גם בטקסס יבינו שגבר יכול לאהוב גבר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully