וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שערורייה": בניגוד לתקוות, הנסיעה במנהרות הכרמל שוב תתייקר

26.6.2015 / 8:26

מ-1 ביולי יעלה מחיר הנסיעה במקטע ל-8.66 שקלים. "אלו מחירים לא הגיוניים", אמרה מובילת המחאה. החברה המפעילה הסבירה כי התעריף נגזר מהזיכיון שניתן מהמדינה. וגם: מה יש לתושבים נגד השלטים האלקטרוניים?

מנהרות הכרמל. מנהרות הכרמל,
מנהרות הכרמל/מנהרות הכרמל

ביום שני הקרוב יעלה מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל ב-11 אגורות לקטע, ומחירו יהיה 8.66 שקלים לקטע ו-17.32 לנסיעה כולה. מדובר בעדכון רבעוני, בהתאם לעליית המדד, לאחר שברבעון הקודם הייתה הוזלה של 10 אגורות. ההעלאה התקבלה בביקורת עזה מצדם של תושבים שציפו כי תהיה הפחתה משמעותית בגובה אגרת הנסיעה במנהרות.

לדברי רותי בנין, ממובילות המחאה, "מדובר בשערורייה". "לא מובן איך המדינה חתמה עם חברת 'כרמלטון', מפעילת המנהרות, על הסכם המאפשר גביית תשלום גבוה כל כך. על המדינה לשנות את ההסכם, ובמידת הצורך לסבסד את הנסיעות במנהרות. אלו מחירים לא הגיוניים, ואדם פרטי לא יכול לממן אותם מכיסו. רק מי שמקום העבודה שלו משלם עבור הנסיעות יכול לנסוע באופן קבוע במנהרות". לטענתה, אם הפרויקט היה בתל אביב "המדינה הייתה מפעילה את המנהרה, והנסיעה הייתה בחינם". יצוין כי המחיר לקטע למשלמים במזומן יעוגל כלפי מעלה ויעמוד על 8.70 שקלים (נסיעה לכל האורך תעוגל למטה ל-17.30 שקלים).

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
האם ישנה, בנה בן השנתיים טיפס לקצה המרפסת בביתו - וחולץ
חיסול בלב חדרה: אסיר משוחרר נורה למוות בפיצוצייה
שיחות הגרעין לקראת הכרעה: "ייתכן שנחמיץ את תאריך היעד"

רותי בנין מחאת יוקר המחירים במנהרות הכרמל, מנהרות הכרמל. מרץ 2015. שלומי גבאי
" אלו מחירים לא הגיוניים, ואדם פרטי לא יכול לממן אותם מכיסו". רותי בנין/שלומי גבאי

המחאה בדבר המחירים שנגבים מהלקוחות אינה חדשה. בין היתר היא קיבלה דחיפה משמעותית אחרי שבינואר השנה זינקו המחירים, בהתאם להסכם הזיכיון, ב-17% (מ- 7.45 שקלים למקטע ל-8.70 שקלים). בעקבות המהלך אמר אז אריה שבתאי, דובר חברת "כביש חוצה ישראל", הממונה על המנהרות מטעם הממשלה, כי חברת "כרמלטון" פועלת לפי החוזה בינה לבין המדינה. "המדינה חתמה על ההסכם לפי פרמטרים שונים, כמו גובה ההשקעה בפרויקט ועוד. במסגרת הפיקוח שלנו, אני יכול לומר שאין חריגה מההסכם", אמר שבתאי. "אם המדינה תחליט שיש לעצור את עליית המחירים, יהיה עליה לשלם את ההפרש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מה הקשר לשלטי ההכוונה האלקטרוניים?

"אם המדינה תחליט שיש לעצור את עליית המחירים, יהיה עליה לשלם את ההפרש"

מחברת כרמלטון נמסר בתגובה: "פרויקט מנהרות הכרמל פועל מכוח הסכם זיכיון שנחתם מול מדינת ישראל, ואשר מגדיר את כלל התנאים להפעלה - לרבות נושא התעריפים ואופן הצמדת תעריף אגרת הנסיעה למדד הרבעוני". לפיכך יעלה המחיר לכלי רכב ציבורי ל-25.98 שקלים למקטע (עלייה של 30 אגורות) ותעריף משאית יעלה ל-43.29 למקטע (עלייה של 49 אגורות).

ואולם, הטענות של הפעילים נגד ההתייקרות, שגם מחזיקים עמוד פייסבוק תוסס, לא מסתיימות שם. לדבריהם, תוכן השילוט האלקטרוני שבכבישים המובילים למנהרות, "אינו אמין ומוטה כדי לגרום לנהגים לעבור במנהרות ולא לנסוע בדרכים חלופיות". לטענתם, מעקב שנערך באפליקציית הניווט "ווייז" הראה נתונים שונים מאלו המתפרסמים בשילוט האלקטרוני. יש לציין כי נתוני הנסיעה בעיר חושבו באמצעות איסוף מידע מגלאים המוצבים לאורך מסלול הנסיעה.

מעיריית חיפה נמסר: "הנחיית ראש העיר הנה כי לא יהיה אזכור מנהרות הכרמל בשילוט האלקטרוני העירוני אלא לצורך הודעות באירועים מיוחדים כגון פסטיבלים, משחקי ספורט וככל שיידרש לניתוב התנועה בעיר באירועים חריגים".

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully