וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיעה יקרה: מחאה נגד עליית המחירים במנהרות הכרמל

5.1.2015 / 2:50

מחיר הנסיעה במנהרות שבחיפה עלה ב-17% - עלייה חמישית בארבע שנים. התושבים החליטו להפסיק לשתוק וקוראים שלא לנסוע במנהרות עד להורדת המחיר. ראש העיר: "המנהרות חייבות להיות נגישות לכל הציבור"

מנהרות הכרמל בחיפה. ניר בן טובים
נסיעה בשני מקטעי המנהרה עולה כעת 17.40 שקלים. תא תשלום האגרה ביציאה ממנהרות הכרמל/ניר בן טובים

בימים האחרונים הלכה וצברה תאוצה "מחאת מנהרות הכרמל", שקמה בעקבות העלייה הניכרת במחירי הנסיעה במנהרות מחברות בין צומת הצ'ק פוסט לבין כביש החוף, ביציאה הדרומית מחיפה. עד כה הצטברו 18,500 לייקים בדף הפייסבוק של המחאה, והמספרים ממשיכים לעלות.

מחיר הנסיעה במנהרות עלה לפני ארבעה ימים, ב-1 בינואר, בכ-17%, מ-7.45 ל-8.70 שקלים למקטע. נסיעה בשני מקטעי המנהרה עולה כעת 17.40 שקלים. מאז חנוכת המנהרות, לפני כארבע שנים, עודכנו מחירי הנסיעה כבר חמש פעמים. כאשר משווים את מחיר הנסיעה כעת לזה בעת חנוכת המנהרות, ניתן לראות כי מדובר בעלייה מסחררת, שכן אז עלתה נסיעה במקטע בודד 5.70 שקלים ונסיעה בשני המקטעים עלתה 11.40 שקלים בלבד.

המוחים בדף הפייסבוק יוצאים בדרישה לקבוע תעריפים חדשים וריאליים, שצריכים, לטענתם, להיות קבועים למשך חמש שנים. לדבריהם, מחיר למקטע בודד צריך לעמוד על ארבעה שקלים והמחיר לשני המקטעים צריך לעמוד על שמונה שקלים. כמו כן, המוחים מבקשים הנחה של 50% לבעלי נכויות ולאזרחים ותיקים וכן מתן אפשרות למינוי חודשי ושנתי בהנחה. המוחים קוראים לציבור שלא לנסוע במנהרות עד שדרישותיהם ייענו.

עוד בוואלה! חדשות:
בתום בדיקה חוזרת: הצטמצם הפער בין דיכטר וחוטובלי
ממוסול עד חברון: כך חדר דאעש למוחם של רבבות צעירים
אסד בהופעה פומבית נדירה: "מוביל את הספינה לחוף מבטחים"

יונה יהב ראש עיריית חיפה במחאה על יוקר הנסיעה במנהרות הכרמל. פייסבוק,
"האם יעלה על הדעת שמי שרוצה להשתמש במנהרות ישלם 700 שקלים בחודש?" ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בתמונה שפרסם במחאה על יוקר הנסיעה במנהרות הכרמל/פייסבוק

גם ראש עיריית חיפה, יונה יהב, הצטרף למחאה, ובעמוד הפייסבוק שלו הוא כינה את עליית מחירים "שערורייתית". "מנהרות הכרמל חייבות להיות פתוחות, זמינות ונגישות לכל הציבור", כתב יהב. "האם יעלה על הדעת שמי שרוצה להשתמש במנהרות רק פעם אחת ביום יידרש לשלם 700 שקלים בחודש? שלא נתבלבל, יש לברך על מנהרות הכרמל. הן מצמצמות באופן משמעותי את הפקקים בעיר, את זיהום האוויר, וחוסכים בהן שעות עבודה. זאת מטרתן העיקרית - לא עושק הציבור".

את בניית המנהרות תכננה ומימנה חברת "כרמלטון", והיא גם זו שמפעילה ומתחזקת את המנהרות על פי הסכם זיכיון עם המדינה. לפי ההסכם, על החברה להעביר תמלוגים למדינה, ובתום 30 שנות הפעלה יעברו המנהרות לידי המדינה. עליית המחירים נקבעת לפי הסכם הזיכיון של החברה עם המדינה, הסכם שבו כמה תנאים והתחייבויות, והכולל גם מנגנון תמחור ועדכון מחירים. לפני כשלוש שנים, כשמחיר הנסיעה היה אמור לעלות בשיעור דומה, הסכימה המדינה לדחות את עליית המחירים ולספוג לתקופה קצרה את אובדן ההכנסות שנגרמו לזכיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אין חריגה מההסכם"

אריה שבתאי, דובר חברת "כביש חוצה ישראל", הממונה על המנהרות מטעם הממשלה, אמר כי חברת "כרמלטון" פועלת לפי החוזה בינה לבין המדינה. "המדינה חתמה על ההסכם לפי פרמטרים שונים, כמו גובה ההשקעה בפרויקט ועוד. במסגרת הפיקוח שלנו, אני יכול לומר שאין חריגה מההסכם", אמר שבתאי. "אם המדינה תחליט שיש לעצור את עליית המחירים, יהיה עליה לשלם את ההפרש".

מחברת "כרמלטון" נמסר: "מנהרות הכרמל מהוות עורק תחבורה מרכזי בעיר חיפה, המאפשר תנועה מהירה, נוחה ובטוחה תוך קיצור מרחק הנסיעה, וחיסכון בדלק ובזמן. פרויקט מנהרות הכרמל הואו פרויקט הפועל מכוח שורה של הסכמים, חוזים והתחייבויות שהחברה לקחה על עצמה על מנת להפעיל את הפרויקט ולשרת את משתמשיו בצורה היעילה והבטוחה ביותר.

"תעריפי איגרת הנסיעה במנהרות הכרמל, לרבות מועד ואופן עדכונם, מיושמים בהתאם להנחיות הסכם הזיכיון שנחתם עם המדינה לפני יותר מעשר שנים. בהתאם לכך, עודכן תעריף הבסיס ב-1 בינואר 2015. אנו עוקבים אחר הקולות הנשמעים בעקבות עדכון התעריף ומבקשים להבהיר כי השימוש במנהרות הכרמל חוסך מדי יום עשרות אלפי ליטרים של דלק ועשרות אלפי שעות מיותרות על כבישי העיר. בנוסף, השימוש במנהרות הכרמל מפחית את השימוש בצירי התנועה החלופיים בעיר במאות אלפי קילומטרים מדי יום ובכך תורם לצמצום פליטת המזהמים ולהקטנת זיהום האוויר באופן משמעותי, כל זאת לרווחת העיר ותושביה, ותוך שיפור משמעותי וניכר באיכות חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully