וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר עונש המוות למחבל מבוסטון: "מצטער על החיים שלקחתי"

25.6.2015 / 0:10

בית המשפט הפדרלי בבוסטון אישר את גזר הדין שהוטל על ג'וחר צארנייב, שביצע את הפיגוע במרתון בעיר לפני שנתיים. צארנייב, מצדו, הביע חרטה, אך זה לא הרשים את השופטים. "מתנצל על הסבל שגרמתי ועל הנזק שהסבתי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט הפדרלי בבוסטון אישר אמש (רביעי) את עונש המוות שנגזר על ג'וחר צארנייב, שביצע את הפיגוע במרתון בבוסטון ב-2013. בשימוע שהתקיים אמש בעניינו, התנצל צארנייב בן ה-21 על מעשיו, שהביאו למותם של שלושה בני אדם ולפציעתם של 264 איש. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה דיבר צארנייב בפני בית המשפט.

"אני מצטער על החיים שלקחתי, על הסבל שגרמתי ועל הנזק שהסבתי, נזק בלתי הפיך", אמר צארנייב במהלך השימוע. "למקרה שיש ספק כלשהו, אני אשם בפיגוע הזה יחד עם אחי", הוסיף. צארנייב הורשע ברצח שלושה אנשים ובפציעת 264 איש נוספים בסיום המסלול של המרתון המפורסם של העיר ב-15 באפריל 2013, כמו גם בירי הקטלני שהוביל למותו של שוטר שלושה ימים לאחר הפיגוע.

לקריאה נוספת בנושא
חבר המושבעים קבע: המחבל שביצע את הפיגוע בבוסטון נידון למוות
חושש מעונש מוות: המחבל מבוסטון הביע חרטה על מעשיו

המחבל מבוסטון, צ'וחר צארנייב, בהקראת גזר דינו בבית המשפט. AP
יוצא להורג. איור של ג'וחר צארנייב מבית המשפט/AP

צארנייב עלה לדבר לאחר שיותר מ-20 עדים, בהם אלו שנפצעו ואיבדו את יקריהם בפיגוע, סיפרו על השפעת המתקפה על חייהם. רבקה גרגורי, שרגלה נקטעה במתקפה המתוקשרת ביותר על אדמת ארצות הברית מאז פיגועי התאומים, פנתה ישירות אל צארנייב, שמוצאו מצ'צ'ניה.

"טרוריסטים כמוך עושים שני דברים בעולם. דבר ראשון, הם גורמים להרס המוני, אבל הדבר השני הוא די מעניין", אמרה. "אתה יודע למה הרס המוני באמת גורם? זה מאחד את האנשים. בוסטון חזקה יותר ואמריקה חזקה יותר. לבחור להתעסק איתנו היה רעיון נורא", טענה.

(עדכון ראשון: 21:48)

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
פיצוץ במרתון בוסטון, אפריל 2013. Charles Krupa, AP
זירת הפיגוע בבוסטון/AP, Charles Krupa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully