וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר המושבעים קבע: המחבל שביצע את הפיגוע בבוסטון נידון למוות

16.5.2015 / 0:33

ג'וחר צארנייב, שפוצץ שני מטענים במרתון בעיר לפני כשנתיים, יומת באמצעות זריקה קטלנית. בפיגוע נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו יותר מ-260 איש נוספים. הוא צפוי לערער על ההחלטה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ג'וחר צארנייב, המחבל שביצע את הפיגוע במרתון בבוסטון לפני שנתיים, יוצא להורג – כך קבע אמש (שישי) חבר המושבעים בבית משפט פדרלי בעיר. צארנייב יומת באמצעות זריקה קטלנית. בפיגוע שהתרחש באפריל 2013 נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו יותר מ-260 איש נוספים. עם זאת, עורכי דינו צפויים לערער על ההחלטה, שעוד צריכה לעבור שימוע בעוד כמה חודשים.

חבר המושבעים בחר בעונש מוות עבור צארנייב בן ה-21 על פני האפשרות הנוספת היחידה שהייתה בידיו - מאסר עולם ללא אפשרות לשחרור. אותו הרכב מצא בחודש שעבר את צארנייב, שמוצאו מצ'צ'ניה, אשם בהנחת שני מטענים שהוסתרו בסירי לחץ בקו הסיום של המרתון בבוסטון, כמו גם בירי הקטלני בשוטר שאירע במרדף אחריו ואחרי אחיו טמרליין, שנהרג במהלכו. צארנייב, שנכח בדיון בעת הקראת גזר הדין, שמר על שתיקה כפי שעשה כמעט לכל אורך המשפט.

התובעים במשפט תיארו את צארנייב כתומך נלהב באידיאולוגיה של ארגון אל-קאעדה וכמי שביצע את הפיגוע כנקמה על התערבותה הצבאית של ארצות הברית במדינות מוסלמיות. פרקליטיו הודו בפתח המשפט, שהחל ב-5 במרץ, כי הוא ביצע את כל מה שיוחס לו. עם זאת, הם הטילו את מרבית האחריות על אחיו, שלטענתם תכנן את הפיגוע בפרטי פרטים.

פיצוץ במרתון בוסטון, אפריל 2013. Charles Krupa, AP
זירת הפיגוע בבוסטון/AP, Charles Krupa

כאמור, על אף החלטת חבר המושבעים, צארנייב לא יוצא להורג בעתיד הקרוב. השופט המחוזי ג'ורג' אוטול צריך עוד לגזור עונש מוות על צארנייב באופן רשמי בשימוע שמועדו טרם נקבע. נוסף לכך, צוות ההגנה שלו צפוי לערער על העונש בערכאות גבוהות יותר.

עונש המוות נותר נושא שנוי במחלוקת במדינת מסצ'וסטסט, שלא הוציאה להורג אף אחד מזה כמעט 70 שנה וביטלה ב-1984 את העונש עבור פשעים שעוברים על חוק המדינה. צארנייב נשפט תחת החוק הפדרלי, שמאפשר הזרקת רעל קטלני כאמצעי ענישה. סקרים שנערכו בבוסטון רבתי הצביעו על כך שמרבית התושבים מתנגדים לעונש המוות, בהם משפחות הקורבנות.

מאז 1988, רק שלושה מתוך 74 שנידונו למוות בארצות הברית במסגרת החוק הפדרלי הוצאו להורג. הראשון היה טימותי מקווי, שהומת ב-2001 אחרי שרצח 168 בני אדם בפיגוע שביצע במבנה הבניין הפדרלי באוקלהומה סיטי.

(עדכון ראשון: 22:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully