וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כ האתיופי היחיד התנגד להקמת ועדה לבדיקת טענות בני העדה

שתי ההצעות להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת טענות יוצאי אתיופיה בנוגע לאפליה - נדחו. בין המתנגדים ח"כ אברהם נגוסה שטען: "יוזמי ההצעה מתקשים להבין שהקהילה מאסה בכך שמשתמשים במצוקתה ככלי פוליטי"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) שתי הצעות להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת טענות יוצאי העדה האתיופית על אפליה, גזענות ואלימות קשה כלפיהם. את ההצעות הגישו חברי הכנסת ציפי לבני ודב חנין. ההצעה הראשונה נדחתה ברוב של 48 מתנגדים מול 46 תומכים ובהצעה השנייה תמכו 44 והתנגדו 48.

אחת ההצבעות המפתיעות היא של ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) שנמנה עם בני העדה האתיופית והצביע נגד. "אני מתנגד להצעה הפופוליסטית להקים ועדת חקירה חסרת שיניים בנושא העלייה והקליטה של יהודי אתיופיה", הסביר נגוסה את הצבעתו. "יוזמי ההצעה מתקשים להבין שבני הקהילה האתיופית מאסו בכך שמשתמשים במצוקתם ככלי פוליטי ומאסו בוועדות שלא פותרות דבר. אנחנו לא צריכים ועדת חקירה כדי להבין שממשלות ישראל לדורותיהן כשלו בקליטתם של יהודי אתיופיה ובייחוד בשילובם בחברה הישראלית".

עוד בוואלה!NEWS:
האסון בחתונה: מהנדס הבטיחות ומנהל התפעול של האולם נעצרו
סערה במליאה: "אנחנו עושים טובה לערבים שנותנים להם אזרחות"
טורקיה מודה באופן רשמי: אנו מנהלים שיחות פיוס עם ישראל

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"לבני מנצלת את מצוקת יוצאי אתיופיה לניגוח הממשלה". ח"כ אברהם נגוסה/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

נגוסה מאשים את יוזמת ההצעה, ח"כ ציפי לבני, בכך שבעת שכיהנה כשרת הקליטה היא לא עשתה דבר על מנת לשנות את מצב יוצאי אתיופיה. "כשציפי לבני הייתה שרת הקליטה ושותפה בכירה בכל הממשלות האחרונות, היה בידיה הכוח לשנות את המצב, אך היא לא עשתה דבר", אמר. "תמוה בעיני שדווקא היא מעלה את ההצעה היום ומנצלת את מצוקת יוצאי אתיופיה לניגוח הממשלה". לדבריו, "לראשונה בתולדות הכנסת עומד בראשות ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בן הקהילה האתיופית ואף הוקמה ועדת שרים בראשות ראש הממשלה. זוהי הצהרת כוונות של הממשלה והעומד בראשה, ויחד נפעל לטיפול במצוקתם ובשילובם של יוצאי אתיופיה בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראיון טלפוני עם ציפי לבני, על שליחותה הדיפלומטית בלונדון. מערכת וואלה!
"מי שיצביע נגד הופך להיות שותף לאפליה". ח"כ ציפי לבני/מערכת וואלה!

ח"כ ציפי לבני התייחסה אף היא להצעתה. "אם הקואליציה תפיל את ההצעה זו בושה לממשלה ולעמוד בראשה, שמוכן להצטלם אם החייל אבל לא מוכן לעשות צעדים ממשיים", אמרה. "מי שיצביע נגד הופך להיות שותף לאפליה. הגיע הזמן שבני העדה האתיופית יפסיקו להיות אזרחים שקופים. הוועדה היא לא נגד הממשלה, אלא בעד בני העדה. יותר משהיא מנסה למצוא כשלים ואשמים היא מנסה למצוא פתרונות".

ח"כ דב חנין, שותפה של לבני להצבעה, הצדיק את חשיבות הועדה: "הקול של יוצאי אתיופיה חייב להישמע לא רק ברחובות אלא גם כאן בכנסת. יוצאי אתיופיה מרוכזים בשכונות מסוימות, במקומות עבודה מסוימים ובתפקידים מסוימים. המטרה היא להזמין את הציבור, לשמוע מומחים, להזמין שרים, פקידים ומפקדי משטרה לתת תשובות ולהגיע לתמונה כוללת ומקיפה. המטרה היא לתת לאנשים האלה תקווה שמישהו מקשיב להם".

"יש כאן רצון לקחת נושא לאומי ולהפוך אותו לפוליטיקה זולה"

מנגד, שר הקליטה זאב אלקין טען כי חברי מפלגתו של חנין אינם מחזיקים בדעה חיובית לגבי הקהילה האתיופית. "נראה שחברי הרשימה המשותפת הם האחרונים שיכולים להגן על חייל אתיופי כי הם בכלל היו מעדיפים לראות אותו באתיופיה", הסביר. עם זאת, הוא התוודה כי "יותר קשה לי לקבל את כנות הדברים של ציפי לבני שהייתה חברה כמעט בכל ממשלה בעשור האחרון. לשמוע את הטענות הללו משרת הקליטה לשעבר, משרת השיכון לשעבר, משרת המשפטים רק לאחרונה".

לדבריו של אלקין, "יש כאן ניצול ציני פוליטי ולא רצון אמיתי לפתור את הבעיה. יש כאן רצון לקחת נושא לאומי ולהפוך אותו לפוליטיקה זולה. ועדת חקירה פרלמנטרית זו ועדה שנותנים לה סמכויות כמו לוועדה רגילה, אז מה יהיה לה יותר מוועדת קליטה ויותר ממה שיש ח"כ נגוסה שעומד בראש הוועדה ויטפל בנושאים האלה". את דבריו סיכם: "לא שמתי לב שיש תור ארוך לאורך השנים להיות חברים בוועדה, פתאום התעוררתם כולכם".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully