וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר נהג המשאית שתועד דוחף רכב של "יד שרה" לשוליים

23.6.2015 / 21:50

השוטרים נעזרו בסרטון המתעד את האירוע שפורסם ברשתות החברתיות ובצילומי מצלמות אבטחה, ארבו לו בכביש 443 ועצרו אותו. בהליך מזורז גם הוגש נגדו כתב אישום. הנהג: לא הרגשתי שביצעתי תאונה

צילום: קבוצת העיתונאים רוטרניק, עריכה: גדי וינסטוק

נהג המשאית ש"דחף" רכב שבו נהגה מנהלת אזורית של עמותת "יד שרה" בכביש 443, בקטע שבין מודיעין לבית חורון, נעצר היום (שלישי), יומיים לאחר שסרטון המתעד את האירוע פורסם ברשתות החברתיות. השוטרים נעזרו בסרטון המדובר ובצילומי מצלמות האבטחה במחסום בהמשך הדרך, שאליו הגיעה המשאית. הבוקר ארבו שוטרי אגף התנועה לנהג בכביש 443 ועצרו אותו.

הנהג, תושב עיסאוויה בן 43, קשר עצמו לאירוע וטען שלא הרגיש בכלל שביצע תאונה. עקב חומרת המקרה הוחלט בבית המשפט להיענות לבקשת המשטרה ולעצור את הנהג עד תום ההליכים נגדו - מהלך חריג בעבירות תעבורה. בעבודה של הזרוע המשולבת של החקירה והתביעה של אגף התנועה, הוגש גם כתב אישום בהליך מזורז. מהיחידה המרכזית נמסר כי היא מצליחה לאתר כ-90% מהנהגים הפורעים המתועדים ברשתות החברתיות.

עוד בוואלה!NEWS:
"התאורה נפלה על אנשים, בואו דחוף": השיחה למד"א אחרי האסון בחתונה
גורם ביטחוני: פינוי הפצועים הסורים יימשך, תוצמד אבטחה
דוח תלונות החיילים: מפקד שכנע חיילת אובדנית לשמור עם נשק

תיעוד: משאית "דוחפת" רכב של יד שרה. צילום מסך
אפס סבלנות כלפי נהגי 'פגע וברח'./צילום מסך

הנהגת, זהבה דביר בת 47, מנהלת אזורית ב"יד שרה" ותושבת ירושלים, הייתה ביום חמישי בדרכה חזרה לבית הארגון בירושלים, מביקור עבודה בסניף אחר של הארגון בבית החולים הלל יפה בחדרה. בעלייה לירושלים בכביש 443, בין תחנת הדלק "דור" לבית חורון, נצמדה לרכבה הקטן משאית גדולה. הנהג דחף אותה ואילץ אותה לסטות ממסלולה. למזלה, לא היה רכב במסלול השמאלי, ובתושייה ובקור רוח היא הצליחה לעצור מבלי להתנגש במעקה הבטיחות.

נהג המשאית, לעומת זאת, לא טרח לעצור, ולאחר שפגע בה ברח מהמקום. הנהגת הובהלה לבית החולים כשהיא סובלת מכאבים בצווארה. כמו כן, שמשת הרכב נופצה, אך מדבקת "יד שרה" מנעה את פיזור הרסיסים. בארגון הסבירו כי הם בטוחים שהפגיעה הקלה נבעה מכך שהיא הייתה "בדרכה מפעילות חסד של עזרה לחולים ומתקשים בתנועה, בדרכה לפעילות חסד נוספת, ושלוחי מצווה אינם ניזוקים".

הסרטון המתעד את התקרית הגיע לידי היחידה המרכזית של אגף התנועה, אשר עוקבת אחרי סרטונים שעולים ברשתות החברתיות. עם הצפייה בסרטון הוחלט לפתוח בחקירה מודיעינית, זאת לאור המדיניות של ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, המגלה "אפס סבלנות כלפי נהגי 'פגע וברח'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"קיוויתי שזה לא היה בכוונה"

דביר סיפרה לוואלה!NEWS כי היא תיארה לעצמה שבעקבות הסרטון יצליחו לאתר את הנהג. "אני כל הזמן קיוויתי שזה לא היה בכוונה", אמרה. "הייתי בדרך לירושלים מהעבודה, כל העבודה שלי היא בכבישים, לא הרגשתי בכלל שמתקרב מאחורי משהו. פתאום הרגשתי את המכה ולא הצלחתי להשתלט על הרכב, בסופו של דבר הצלחתי לסטות לנתיב השני כדי לעצור. קיוויתי שיתפסו אותו רק כדי שמקרה כזה לא יעבור כאילו לא קרה דבר". דביר הביעה חשש מהחזרה לכביש ומהסיכוי שתיקלע לסיטואציה דומה בעתיד. "אני לא יודעת איך אני אחזור לכביש, מפחיד אותי. אני מפחדת שזה יקרה שוב. ב'יד שרה' אומרים שעושי מצווה אינם נפגעים, אני רוצה להאמין בזה. אני אוהבת את מה שאני עושה ואוהבת את מה שאני עושה, אני לא מאמינה שאני אפסיק אבל ייקח לי זמן להתאושש. היו לי כמה ימים של סחרור".

היה יכול להיגמר בתאונה קשה

סגן-ניצב לידור קעטבי, מפקד היחידה המרכזית של אגף התנועה, סיפר כיצד בוצעה משימת האיתור המורכבת. "ראינו את הסרטון ברשת ומיד החלטנו לפתוח בחקירה מאומצת על מנת לאתר את הנהג", הסביר. "הבנו שהוא היה צריך לעבור במחסומים של כביש 443 ובעבודה סיזיפית הצלחנו לזהות את המשאית, היות שמספר הרכב לא נראה בסרטון. המשימה השנייה והיותר מורכבת הייתה לאתר את המשאית והנהג. לשם כך ערכנו מספר תצפיות סמויות בכביש 443 כי הערכה שלנו הנהג עושה שימוש תדיר בקו".

הנהג אותר בסופו של דבר היום ב-5:30 בבוקר. "זיהינו את המשאית עם אותו המספר שאותר במצלמות המחסום, עקבנו אחריה ועצרנו את הנהג. בחקירה הנהג טען שלא ראה ולא הרגיש שביצע תאונה אך הסרטון מדבר בעד עצמו. הנהגת, אישה נורמטיבית, נפצעה למזלה קל בלבד, אך בשנייה אחת זה היה יכול להיגמר בתאונה קשה עם תוצאות קשות. תביעות תעבורה של אגף התנועה של שלוחת ירושלים ובוחני הזרוע המבצעית של אגף התנועה עשו עבודה מדהימה וזריזה מאוד. אני שמח שהצלחנו לאתר אותו בצורה מהירה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully