וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היחסים מתחממים": מצרים פתחה את מעבר רפיח בפעם השלישית החודש

המעבר יישאר פתוח במשך שלושה ימים ובמהלכם ייכנסו חומרי בנייה לשיקום הרצועה וכן יתאפשר מעבר פלסטינים משטח הרצועה למצרים ולהיפך. "מצרים התירה הכנסת כמות משמעותית של בטון"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

מקלים על הסגר: מצרים פתחה היום (שלישי) את מעבר רפיח עם רצועת עזה בפעם השלישית בחודש האחרון. לדברי גורם פלסטיני, התאפשרה הכנסת חומרי בניה לרצועה, שעדיין לא התאוששה ממבצע "צוק איתן". עוד אפשרו הרשויות של מצרים מעבר של פלסטינים משטחי הרצועה ואליה.

"המעבר יהיה פתוח למשך שלושה ימים ואנשים חולים, סטודנטים הלומדים בחו"ל ואנשים עם אישורי שהייה זרים מורשים להיכנס דרך המעבר ולצאת דרכו", מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית מהר אבו סבחה, מנהל רשות המעברים של רצועת עזה. לדבריו, מצרים התירה הכנסת "כמות משמעותית" של בטון לרצועה. "זהו סימן להתחממות היחסים עם מצרים", טען.

עוד בנושא צבא וביטחון
דוח תלונות החיילים: מפקד שכנע חיילת אובדנית לשמור עם נשק
מחאת הדרוזים מקרבת את ישראל יותר מתמיד ללחימה בסוריה

פלסטינים במעבר רפיח בין רצועת עזה למצרים, 23 ביוני 2015. רויטרס
פלסטינים במעבר רפיח, היום/רויטרס

מקורות מצריים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בתחילת החודש אפשרו שלטונות מצרים להכניס 3,520 טונות של חומרי בניה לרצועת עזה. חומרי הבניה דרושים כדי לתקן את הבתים הרבים שנפגעו במהלך הלחימה שהתנהלה בקיץ שעבר בין ישראל לחמאס, שבמהלכה נהרסו עשרות אלפי בתים ובגינה נותרו כ-100 אלף איש ללא קורת גג. עם זאת, מאמצי השיקום נתקלים בחסמים רבים, לנוכח החשש של ישראל כי החומרים שיוכנסו לרצועה ישמשו את ארגוני הטרור להתחמשות מחדש ולבניית מנהרות. ישראל טוענת כי מאז אוקטובר האחרון, הוכנסו לרצועה 1.1 מיליון טונות של חומרי בניה דרך מעבר כרם שלום.

גורמים ברצועת עזה מקווים שפתיחת מעבר רפיח בפעם השלישית החודש היא סימן לכך שקהיר ביטלה חלק מההגבלות שהטילה על הפלסטינים, בעקבות מאבקה בארגוני הטרור בחצי האי סיני. מאז אוקטובר היה המעבר סגור לאחר שקהיר האשימה את חמאס בשיתוף פעולה עם הארגונים הקיצוניים הפועלים מעבר לגבול ותוקפים את כוחות הביטחון המצריים. כמו כן, היחסים בין הצדדים עלו על שרטון מאז הודח ביולי 2013 הנשיא מוחמד מורסי, נציג תנועת "האחים המוסלמים", תנועת האם של חמאס, שהוגדרה ארגון טרור והוצאה אל מחוץ לחוק.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
הרס ברפיח אחרי תקיפות צה"ל. 24 באוגוסט 2014. AP
מאמצי השיקום נתקלים בקשיים. הריסות ברפיח במהלך "צוק איתן"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully