וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של בעל המוגבלות שאולץ לרקוד ברחוב: "זה גרם לו אושר"

24.6.2015 / 0:52

מנהל תחנת מד"א בבית שמש, שהבטיח 100 דולר לצעיר עם תסמונת דאון כדי שזה ירקוד בפניו, הושעה. אלא שמשפחת הצעיר יצאה להגנתו: "הוא קיבל ממנו חמימות ותשומת לב מיוחדת". צפו בתיעוד

עריכה: יאיר דניאל

מנהל תחנת מד"א בבית שמש הושעה מתפקידו לאחר שתועד על ידי מתנדב כשהוא משדל צעיר כבן 20 הלוקה בתסמונת דאון לרקוד באמצע רחוב בתמורה לכסף. אלא שלמרבה הפלא, המשפחה של הצעיר החליטה לצאת להגנתו של איש מד"א. במכתב לראשי הארגון ביקשה המשפחה להחזיר את המנהל לתפקידו משום שמעשיו של האיש, כך לטענתה - גרמו אושר רב לצעיר. "אין מילים לתאר את השמחה שלו אחרי שקיבל חמימות ותשומת לב מיוחדת שהוא זקוק להן כאוויר לנשימה, ובפרט כשזה מנהג אמבולנס, שזה חלומו של הילד".

בסרטון המתעד את המקרה שאירע לפני כחודש, נראה מנהל התחנה עוצר את האמבולנס שבו נהג, בסמוך לצעיר. האיש, ומתנדב שהיה עמו באמבולנס, שוחח עם הילד וביקשו ממנו לרקוד עבורו. "כמה אתן לו, 100 דולר? יאללה 100 דולר", נשמע המנהל בסרטון. לפי התיעוד, המנהל והמתנדב הפעילו מוזיקה והצעיר התחיל לרקוד לבקשתם באמצע הרחוב כשהם מוחאים כפיים ומצחקקים.

המתנדב שישב באמבולנס תיעד את המקרה, שלח אותו לחבריו בתחנה, וכך הוא גם הגיע לבכירים בארגון שהחליטו להשעות את המנהל ואת המתנדב ולהעמיד את המנהל לשימוע.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
אין עצורים בלינץ' ההמוני: "גם הדרוזים יודעים להיות מטורפים"
במוקד החקירה: מדוע כבלי הבטיחות לא מנעו את קריסת גוף התאורה?
הטבעה המונית והוצאה להורג ב-RPG: דאעש פרסם סרטון מחריד חדש

"מניעים טהורים ורצון לשמח אנשים במצבים מיוחדים"

אתמול (שלישי) התכנסה ועדת המשמעת של מד"א לדיון בעניינו של המנהל. לדיון הגיעו הוריו של הצעיר, אשר ביקשו כאמור להחזיר את המנהל לתפקידו ללא עונש. האם, שנשאלה מה התשובה ההולמת להתנהגות של מנהל התחנה בארגון, השיבה שהייתה רוצה שהוא יגיע כל יום כדי לשמח את הנער באותה צורה.

במכתב שכתבה המשפחה קודם הדיון מובאת ההתייחסות שלה למקרה, שהיא שונה בתכלית מגישתה של מד"א. "בני המשפחה הקרובים אשר צפו בסרטון ראו באור חיובי מאוד את כל המתרחש בו ואף (היו) מלאים תודה וברכה למנהל, על כך שהקדיש מזמנו היקר כדי לשמח אותו, ואף היו שמחים מאוד, אם הוא היה יכול לחזור ולשמח אותו". עוד הוסיפו: "אין מילים לתאר את השמחה של הילד לאחר המעשה, כאשר הילד קיבל חמימות ותשומת לב מיוחדת, שהוא זקוק להם כאוויר לנשימה, ובפרט כשה מנהג אמבולנס שזה חלומו של הילד, אחרי שהוא רודף אחריהם בכל מקרה בשכונה ומאוד מעריץ אותם. כמה ימים אחרי האירוע, הילד היה בעננים והוא חיפש שוב ושוב אחר הנהג אמבולנס הזה שהתייחס אליו בתשומת לב מיוחדת".

המשפחה, במכתב ששיגרה למד"א, כתבה עוד כי "הילד מאוד אוהב לרקוד בכל הזדמנות אפשרית, ומופיע בכל ערב על במות אולמות האירועים הנמצאים בקרבת ביתו, וזאת בעידוד מלא של בני המשפחה. לדעתנו, יש לראות את תוכן הסרטון בצורה חיובית, וניכר שהמנהל עשה זאת ממניעים טהורים של לשמח אנשים במצבים מיוחדים".

תגובת מד"א: "במד"א מכירים את המקרה המוצג בסרטון והוא מטופל בחומרה רבה. העובד הושעה מתפקידו ומתנדבי הנוער הושעו מכל פעילות במד"א באופן מיידי. המקרה יתברר עד תומו. במד"א מתנדבים אנשים בעלי צרכים מיוחדים בתחנות ברחבי הארץ ובתפקידים שונים בארגון ואנו מקבלים אותם בזרועות פתוחות מתוך הכרה בחשיבות הרבה של שילובם בחברה ובקהילה. מד"א מגנה בחריפות את ההתנהגות המוצגת בסרטון וכל התנהגות המבזה בני אדם באשר הם".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

(עדכון ראשון: 19:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully