וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אל-ג'זירה שוחרר ממעצר בגרמניה: "אימצה הדיקטטורה של סיסי"

23.6.2015 / 17:38

אחמד מנסור, שנגדו הוציאה מצרים צו מעצר, תקף את השלטונות בברלין על כך שנענו לבקשת קהיר. "אמשיך לפעול למען החופש", הבטיח. מנסור מואשם במצרים כי עינה עורך דין בכיכר תחריר, אך הוא מכחיש זאת

אחמד מנסור, כתב רשת אל-ג'זירה שנעצר בגרמניה ושוחרר, 23 ביוני 2015. רויטרס
נעצר לבקשת מצרים. אחמד מנסור במסיבת עיתונאים בברלין, היום/רויטרס

כתב רשת אל-ג'זירה שהוחזק במעצר במשך כמה ימים בברלין לבקשת מצרים ביקר היום (שלישי) את שלטונות גרמניה על כך שנענו באופן זמני לדרישת קהיר. אחמד מנסור ועורכי דינו אמרו היום לכתבים בברלין כי עדיין לא ברור מדוע החליטה גרמניה לפעול לפי צו המעצר שהוצא למנסור, שמואשם בעינוי עורך דין בכיכר תחריר ב-2011 – טענות שהוא מכחיש.

מנסור טען כי הוא חושש שנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי "הצליח בייצוא חלק מהדיקטטורה, מהדיכוי ומהפרות זכויות האדם שלו לגרמניה". לאחר שהוחזק במעצר במהלך סוף השבוע, התביעה בגרמניה החליטה אתמול לשחררו ולא להסגירו למצרים. ועדת חקירה פרלמנטרית בודקת עתה את הנושא עם משרדי החוץ והמשפטים של גרמניה. מנסור, מצדו, הבטיח כי ימשיך "לפעול למען החירות".

מנסור, המחזיק באזרחות מצרית ובריטית, נשפט בהיעדרו בבית משפט בקהיר ל-15 שנים בכלא בגין עינוי עורך דין בכיכר תחריר במהלך מאורעות "האביב הערבי" ב-2011. בזמנו הודיעה אל-ג'זירה כי מדובר בהאשמת שווא וכי הרשויות במצרים מנסות להשתיק את מנסור, אשר מוכר לצופים רבים ברחבי העולם הערבי.

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב אישרה: טנקים וארטילריה יוצבו באירופה בשל החשש מרוסיה
אחרי הטבח: מדינות הדרום בארה"ב נאבקות בסמלי העבר הגזעני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully