וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אישרה: טנקים וארטילריה יוצבו באירופה בשל החשש מרוסיה

23.6.2015 / 16:24

שר ההגנה האמריקני קרטר, שמבקר באסטוניה, הודיע כי המדינות הבלטיות וכן מדינות מזרח אירופה נוספות יאחסנו את כלי הנשק הכבדים. זאת כדי להרתיע את פוטין מהתערבות דומה לזאת שבאוקראינה

צילום: רויטרס , עריכה: קשת סידי

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר הכריז היום (שלישי) על כך שוושינגטון תציב טנקים, יחידות ארטילריה וציוד צבאי נוסף במזרח אירופה ובמרכזה - זאת על רקע החשש מפני התערבות רוסית בשכנותיה כפי שעשתה באוקראינה. התכנית של הפנטגון לחיזוק כוחות נאט"ו באזור נחשפה כבר בשבוע שעבר וגרמה לזעם במוסקבה.

קרטר, שעורך סיור בטאלין, בירת אסטוניה, אמר כי המדינות הבלטיות - לטביה, ליטא ואסטוניה - יחד עם בולגריה, רומניה ופולין הסכימו לאחסן בשטחן חלק מהציוד. כמו כן, גם גרמניה תציב בשטחה חלק מכלי הנשק הכבדים, שאמורים לשמש את כוח התגובה של נאט"ו במקרה של פלישה רוסית ממזרח.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין: "רוסיה תציב השנה 40 טילים גרעיניים בין-יבשתיים"
לקראת מלחמה קרה 2.0: הגמגום של אובמה מול הנחישות של פוטין

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר ויו"ר המטות המשולבים מרטין דמפסי בשימוע בקונגרס, 17 ביוני 2015. רויטרס
גינה את "הרטוריקה הפרועה" של רוסיה. שר ההגנה האמריקני קרטר/רויטרס

אחרי שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים מאוקראינה בשנה שעברה, מנהיגי נאט"ו הסכימו להאיץ את האימונים של כוחות המדינות החברות בברית ולאחסן כלי נשק שימשו למצבי חירום. עוד בטרם חשף שר ההגנה את התכנית באופן רשמי, טענה רוסיה כי יהיה זה הצעד האגרסיבי ביותר של ארצות הברית מאז תום המלחמה הקרה בתחילת שנות ה-90. בתגובה הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי ארצו תגדיל השנה את ארסנל הגרעין שלה ב-40 טילים בליסטיים בין יבשתיים. קרטר גינה את "הרטוריקה הפרועה" שמערבת נשק להשמדה המונית.

לפי מידע שספיק צבא ארצות הברית, הציוד צבאי שתציב וושינגטון יכלול טנקים, נגמ"שים וכ-250 תותחים מתנייעים. כמות הציוד שיאוחסן באופן זמני במדינות יהיה מספיק עבור מחלקה - כ-150 חיילים - או עבור גדוד - כ-750 חיילים. גורמים אמריקניים רשמיים מסרו כי רוב הציוד כבר נמצא באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully