וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיש באל-ג'זירה נעצר בגרמניה לבקשת מצרים; "הניחו לנו מלכודת"

אחמד מנסור, מנחה תכנית אירוח ברשת הקטארית, נעצר בנמל התעופה בברלין בשל צו מעצר בינלאומי שהוצא על ידי הרשויות במצרים. "השופט צפוי להחליט אם להסגיר אותי למצרים", אמר מנסור לרשת שבה הוא עובד

אחמד מנסור, מגיש ברשת אלג'זירה שנעצר בברלין לבקשת מצרים, יוני 2015. טוויטר, צילום מסך
הופתע מהמעצר. אחמד מנסור/צילום מסך, טוויטר

אחמד מנסור, מנחה תכנית אירוח פופלרית ברשת אל-ג'זירה הקטארית, נעצר אתמול (שבת) בנמל התעופה "טגאל" בברלין שבגרמניה לבקשת השלטונות במצרים. "הרשויות בגרמניה אמרו לי כי מדובר בתיק משפטי פלילי בינלאומי", אמר מנסור לאל-ג'זירה. הוא ציין כי הוא הופתע מהמעצר והוסיף כי שופט במדינה צפוי להחליט אם להסגירו למצרים.

דובר משטרת גרמניה אישר כי אדם בן 52 נעצר בנמל התעופה בשל צו מעצר בינלאומי שהוציאו הרשויות במצרים. הדובר אמר כי התובעים בודקים את זהותו של האיש ואת הסגרתו האפשרית. "מדובר בהתפתחות רצינית בפרשה", אמר עורך הדין של הרשת הקטארית, סעד ג'באר. "ידענו כי המצרים יניחו כזו מלכודת כדי להטריד את העיתונאים שלנו וזה מה שקרה".

מנסור, המחזיק באזרחות מצרית ובריטית, נשפט בהיעדרו בבית משפט בקהיר ל-15 שנים בכלא בגין עינוי עורך דין בכיכר תחריר במהלך מאורעות "האביב הערבי" ב-2011. בזמנו הודיעה אל-ג'זירה כי מדובר בהאשמת שווא וכי הרשויות במצרים מנסות להשתיק את מנסור, אשר מוכר לצופים רבים ברחבי העולם הערבי.

עוד כתבות מהעולם:
מכשול להסכם? הפרלמנט באיראן אסר פיקוח על מתקני הצבא
מאות בכנסייה בקרוליינה הדרומית שנפתחה לראשונה לאחר הטבח
לקראת חורבן? "דאעש מלכד את עתיקות העיר תדמור"

העיתונאי האוסטרלי פיטר גרסט – קהיר, מרץ 2014. רויטרס
כתב אל-ג'זירה פיטר גרסט שישב בכלא במצרים 400 ימים/רויטרס

הרשויות במצרים מאשימות את אל-ג'זירה בהיותה השופר של ארגון "האחים המוסלמים", אשר הוצא אל מחוץ לחוק לאחר הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי ב-2013. בפברואר האחרון שחררה מצרים את כתב אל-ג'זירה, האוסטרלי פיטר גרסט, לאחר ששהה 400 ימים בכלא. גרסט נידון בקיץ לשבע שנות מאסר בגין סיוע לטרור ותמיכה ב"אחים המוסלמים".

כמו כן, כמה ימים לאחר מכן בית המשפט במצרים שיחרר בערבות את שני עיתונאי אל-ג'זירה, מוחמד פהמי ובאהר מוחמד, לאחר ששהו שנה במאסר. הם נעצרו יחד עם גרסט בדצמבר 2013, במסגרת פשיטת כוחות הביטחון המצריים על מחנות התמיכה של מוחמד מורסי, ונשפטו לשבע עד עשר שנים בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully