וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

450 הרוגים בגל חום בפקיסטן: "חדרי המתים מלאים עד אפס מקום"

23.6.2015 / 12:40

45 מעלות נמדדו בעיר קראצ'י, ובשילוב עם הפסקות חשמל רבות, ממדי האסון הולכים וגדלים. בימים הקרובים צפויה הקלה במזג האוויר ואף צפוי לרדת גשם, אך בבתי החולים מתריעים על "כמות אינסופית של נפגעים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 450 בני אדם מתו בשלושת הימים האחרונים בעקבות גל החום הכבד שפוקד את דרום פקיסטן - כך מסרו היום (שלישי) גורמים במערכת הבריאות במדינה. כמו כן, דווח על אלפי נפגעים, מרביתם בקראצ'י, העיר השלישית בגודלה בפקיסטן. בתי חולים שדה הוקמו ברחובות העיר, שמונה 20 מיליון תושבים, וכוחות הביטחון מבצעים פעולות סיוע והצלה ומחלקים לתושבים מים ומלחים נגד התייבשות.

"חדר המתים שלנו כבר מלא עד אפס מקום", אמר גורם בעמותה מקומית שמפעילה חדר מתים, שבו רוכזו כ-400 גופות. לדבריו, "אנחנו מייעצים לאנשים שלא השתהות עם קבירת הגופות, אלא לקבור אותן בהקדם האפשרי בחום הזה".

מהמרכז הרפואי ג'ינאח, אחד מבתי החולים הציבוריים הגדולים בקראצ'י, נמסר כי יותר מ-200 בני אדם מתו מהתייבשות ותשישות שמקורם בחום הכבד. 2,360 נפגעים מגל החום שוהים רק בבית החולים הזה. "חלק מתו במהלך הטיפול וחלק הגיעו לכאן כבר מתים", אמר ד"ר סמין דמאלי, מנהל בית החולים, שהוסיף: "עדיין זורמת אלינו כמות אינסופית של נפגעים".

עוד בוואלה חדשות:
אפגניסטן: יותר מ-30 נפצעו במתקפת טאליבן על הפרלמנט
תיעוד מזעזע של דאעש: ילדים נלחמים זה בזה בזירה
האו"ם: עלייה בסחר בילדים בנפאל לאחר רעידת האדמה

מעל ל-400 הרוגים משרב כבד בפקיסטן, 23 ביוני 2015. רויטרס
תושבי קראצ'י מתרעננים בחום הכבד, היום/רויטרס

בימים האחרונים נמדדו עד ל-45 מעלות בדרום פקיסטן. כמו כן, צום רמדאן הנערך בימים אלה מעלה את צריכת החשמל בשעות הלילה באופן ניכר, והפסקות חשמל נרחבות נגרמו בשל כך. אזרחים רבים הביעו ביקורת חריפה על התנהלותן של הממשלה המחוזית, מערכת הבריאות וחברת החשמל הפרטית הפועלת בקראצ'י. אחד מחברי האופוזיציה אף הציע לכבות את המזגנים בבית המחוקקים בקראצ'י למשך שעה, לאות סולידריות עם התושבים.

הרשויות המטאורולוגיות צופות הקלה בימים הקרובים. "הלילה תגיע בריזה מהים", אמר מנכ"ל המחלקה המטאורולוגית של הממשל המחוזי. "הטמפרטורות יירדו כשגשמי המונסון ייכנסו מחוף סינד וירדו בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully