וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההמלצות: בוטלו חלק מההקלות לפלסטינים בשל הפיגועים

22.6.2015 / 0:15

בשל הפיגועים בבנימין ובירושלים, הורו נתניהו ויעלון על ביטול היתרי הכניסה לתושבי הכפר סעיר ו-500 היתרי יציאה לחו"ל, שניתנו לרגל הרמדאן. עם זאת, עיקר ההקלות נשאר על כנו. קצינים בפיקוד המרכז המליצו שלא לפגוע בהקלות

עריכה: קשת סידי

בעקבות הפיגועים בבנימין ובירושלים בימים האחרונים, החליטו אמש (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון על ביטול חלק מההקלות שניתנו לפלסטינים לרגל חג הרמדאן. זאת על אף שגורמים במערכת הביטחון המליצו שלא לפגוע בהקלות, שכן, לטענתם, המהלך עשוי להצטייר כענישה קולקטיבית. עם זאת, עיקר ההקלות נשאר על כנו.

כחלק מצמצום ההקלות, בוטלו היתרי הכניסה לישראל לתושבי הכפר סעיר שבאזור חברון ו-500 היתרי היציאה לחו"ל דרך נמל התעופה בן גוריון שניתנו לתושבי הגדה המערבית. כמו כן, צעדים נוספים יישקלו בהמשך.

מוקדם יותר היום מסרו גורמי בפיקוד המרכז כי "כל סגר ומניעת יציאה לישראל מגבירה את הלחץ על האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון, במיוחד בתקופת החג". לדבריהם, "אם ייפגעו ההקלות, הסיכוי להפרות סדר בשטחים יגדל. כל עוד אין ראיות לתשתית טרור או קשר ישיר בין הפיגועים לא רצוי לפגוע בהקלות".

לקריאה נוספת בנושא
חמאס בירך על הפיגוע בי-ם; נתניהו: "משבח את נחישות כוחותינו"
הפצוע מפיגוע הירי בבנימין: "המחבל חייך אלינו - והחל לירות"

פיגןע דקירה בשער שכם, ירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדקירה בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

בין ההקלות שאושרו על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, התאפשרה לראשונה כניסת מתפללים בימי שישי להר הבית באמצעות אוטובוסים שיגיעו ישירות ממרכזי הערים בית לחם ורמאללה. התנאי של צה"ל היה שנהג האוטובוס יהיה ישראלי ושהאוטובוס יעמוד בתקן הבטיחות שנהוג בישראל. האוטובוסים שיגיעו למעברים ייבדקו מדגמית על ידי חיילים כך שנוסעי האוטובוס לא יצטרכו לרדת כדי לעבור בידוק ביטחוני כמו בעבר.

גורמים במערכת הביטחון הדגישו כי ביום שישי האחרון יצאו לתפילות בהר הבית 90 אלף פלסטינים מרחבי יהודה ושומרון ומאות מרצועת עזה. בהתאם להחלטת שר הביטחון, תיבחן בימים הקרובים האפשרות להגדיל את מכסות הפלסטינים המשתתפים בתפילות. במערכת הביטחון הגדירו את ההקלות לחג הרמדאן כגורם מרסן, בימים שבהם קיים משבר מדינה בין ישראל לרשות הפלסטינית בשל הקיפאון במשא ומתן ובשל הדיווחים על מגעים בין ישראל לחמאס על רגיעה ממושכת ברצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיגוע דקירה, שער שכם ירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע, אתמול/נועם מושקוביץ

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון דחו את הביקורת נגד צה"ל סביב אבטחת המעיינות בשטחי C. הביקורת נשמעה בעקבות פיגוע הירי ליד היישוב דולב ביום שישי, אז נרצח דני גונן, שרחץ באחד המעיינות באזור, וחברו נפצע באורח קל-בינוי.

לדברי הגורמים, יש עשרות מעיינות ברחבי יהודה ושומרון, שמשמשים מוקדי תיירות. לטענתם, בתקופה שבה קיימת תנועה חופשית לפלסטינים ברחבי השטחים, "לא נכון יהיה להגביל תנועה של ישראלים באזורים הללו".

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה NEWS כי "אף שלט אזהרה לא ימנע פיגוע במעיינות. מאות אלפי המטיילים ימשיכו להגיע ופיגועים מהסוג הזה יוצרים בדיוק את האפקט ההפוך - נהירה של יותר מטיילים. רק בחגים אנחנו מתגברים מוקדים מסוימים על בסיס הערכות מצב והתרעות ממוקדות. אין דרך לעצור פיגועים מהסוג הזה, למעט העלאת המודעות והערנות של האזרחים".

(עדכון ראשון: 19:15)

דני גונן שנורה למוות בפיגוע בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
"אי אפשר להגביל תנועת ישראלים באזור המעיינות". דני גונן/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully